راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تاسیس مرکز تحقیقاتی زنجیره‌بلوک در بلژیک، به دست غول فناوری اطلاعات ژاپن

بنابر اعلام اخیرا شرکت سرشناس فوجیتسو، در پایتخت کشور بلژیک یک مرکز تحقیقاتی برای زنجیره بلوک افتتاح خواهد شد.

به گزارش ارز دیجیتال، اخیرا فوجیتسو اعلام کرده که قصد دارد در بلژیک یک مرکز تحقیقاتی افتتاح کند تا کاربردها و پتانسیل های فناوری زنجیره‌بلوک را کاملا مورد بررسی قرار دهد.

فوجیتسو در بیانیه‌ای که در تاریخ ۲۱ مارس امسال منتشر شد، اعلام کرده است که این مرکز جدید در «بخش‌های مختلف»، کاربردهای بالقوه این فناوری را بررسی خواهد کرد. از آزمایشات مبتنی بر فناوری دفترکل توزیع شده (DLT) گرفته تا رای گیری‌های زنجیره بلوک محور.

ایو دِ بریگارد، رئیس فوجیتسو بنلوکس (مخفف: بلژیک، هلند، و لوکزامبورگ) به محبوبیت روزافزون فناوری زنجیر‌بلوک در جوامع اشاره کرد و گفت که هنوز بسیاری از کاربردهای فناوری دفتر کل توزیع شده برای ما ناشناخته است:«این تازه اول کار است، ما قصد داریم کاربردهای گسترده فناوری زنجیره‌بلوک را در حوزه‌های مختلف تجارت بررسی کنیم.»

در بیانیه مذکور نوشته شده که چرا بروکسل به عنوان محل افتتاح این مرکز تحقیقاتی انتخاب شده است:

یک مرکز تحقیقاتی برای بررسی زوایای مختلف بلاک چین در بروکسل افتتاح خواهد شد. بروکسل به خاطر داشتن مزایای جغرافیایی، سیاسی، تکنولوژیکی، و زبان شناختی برای سازمان‌های بین المللی که در نظر دارند از فناوری زنجیره بلوک استفاده کنند، انتخاب شده است.

همچنین اخیرا شرکت Tech Bureau در ژاپن، ارائه یک زنجیره بلوک خصوصی را به شرکت Digipolis در بلژیک پیشنهاد کرده است.

مجموعه Digipolis عضو «آزمایشگاه زنجیر‌ه‌بلوک» بوده و برای منظور تامین یک چهارچوب اجرایی کارآمدتر در شهرها، به خنت و آنتورپ در بلژیک خدمات فاوای بین شهری (inter-municipal ICT services) ارائه می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.