راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل توییتر: بیت‌کوین مهم‌ترین ارز دنیا خواهد شد

«جک دورسی» مدیرعامل شرکت بزرگ توییتر و بنیان‌گذار شرکت «اسکوئر»، در آخرین مصاحبه خود، صحبت‌هایی از علاقه و اعتقاد او به ارزهای رمزنگاری‌شده و به‌ویژه بیت‌کوین، به میان آورد.

او در مصاحبه‌ای که به‌تازگی با مجله «تایمز» انجام داده است، به‌عنوان یکی از سرمایه‌گذاران اصلی و برجسته درزمینهٔ ارزهای رمزنگاری‌شده و بیت‌کوین گفت که او معتقد است، بیت‌کوین جای دلار را در معاملات و فرایندهای اقتصادی آینده خواهد گرفت. او در ادامه چنین تغییری را مستلزم ده سال زمان دانست.

دنیا سرانجام به یک ارز واحد خواهد رسید و اینترنت نیز یک ارز را به رسمیت خواهد شناخت. به شخصه عقیده دارم که چنین ارزی بیت‌کوین خواهد بود.

او با وجود مشکلاتی نظیر سرعت پایین و هزینه بالا در شبکه بیت‌کوین معتقد است که راه حل‌های ارائه‌شده به‌زودی بر این مشکلات فائق خواهند آمد.

هر چه افراد بیشتری از بیت‌کوین استفاده‌کننده، چنین مشکلاتی نیز کم‌رنگ‌تر خواهد شد. تکنولوژی‌های جدیدی هستند که با استفاده از این بلاک چین به دنبال حل مشکلات‌اند.

می‌توان گفت که بیان چنین صحبت‌هایی از جانب دورسی، می‌تواند ناشی تلاش‌های او در جهت بهتر کردن فضای بیت‌کوین و غلبه بر مشکلات موجود آن است.

هفته گذشته اعلام شد که دورسی ۲٫۵ میلیون دلار به‌منظور شراکت در پروژه استارت‌آپ «لایتنینگ لب»، سرمایه‌گذاری نموده است. این شرکت قرار است تا به صورت محدود (بتا) از شبکه لایتنینگ در پرداخت و تراکنش‌های مالی خود بهره ببرد. لایتنینگ ادعا می‌کند که می‌تواند تراکنش‌های بیت‌کوین را مقیاس گسترده با سرعت به‌مراتب بیشتر و کارمزد ناچیز انجام دهد.

اسکوئر نیز که درزمینهٔ پرداخت و تراکنش‌های مالی فعالیت می‌کند چندی پیش و در ماه نوامبر، برنامه‌ای آزمایشی را ارائه کرد که طی آن عده‌ای خاص از کاربران را قادر می‌ساخت تا بتوانند بیت‌کوین را به‌وسیله این وب‌سایت خریدوفروش نمایند.

اسکوئر برنامه‌ای مشابه را در ایالت «وایومینگ» ایالات‌متحده به اجرا درآورد و در حال حاضر به دنبال اخذ مجوزهای لازم از «بیت لایسنس» است تا بتواند خدماتش را در ایالات نیویورک ارائه نماید.

منبع: ارزدیجیتال

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.