راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کره جنوبی ممنوعیت ارزهای رمزنگاری‌شده و محدودیت معاملات آن را لغو کرد

طبق یک گزارش جدید، طی چند ماه آینده، ممنوعیت عرضه‌های اولیه سکه‌های دیجیتالی (ICO ها) در کره جنوبی برداشته خواهد شد.

بر اساس گزارشی که روزنامه معتبر کره تایم منتشر کرده است، ممنوعیت ICO ها به طور جزئی برطرف خواهد شد و تیم‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند می‌توانند اقدام به فروش توکن‌های خود نمایند.

یک منبع ناشناس به این روزنامه کره‌ای گفت: «مقامات مالی در حال مذاکره با آژانس مالیاتی کشور، وزارت دادگستری و سایر ادارات دولتی مربوطه برای دریافت اجازه فعالیت ICO های معتبر و دارای شرایط لازم هستند.»

با وجود ممنوعیت محلی، بسیاری از کاربران ارزهای رمزنگاری‌شده در کره هنوز در ICO های بین‌المللی شرکت می‌کنند. کانگ یانگ سو، ناظر سیاست‌های تجارتی ارزهای رمزنگاری‌شده در کمیسیون خدمات مالی (FSC)، از اظهار نظر درباره ICO ها سرباز زد.

یانگ سو تأکید داشت که دولت قصد ارتقا فناوری‌های بلاک چینی را دارد. به گفته او دولت کره هدف ایجاد زیرساخت‌های بهتری برای تنظیم معاملات ارزهای رمزنگاری‌شده را دارد.

با این حال، بازار بین‌المللی ارزهای رمزنگاری‌شده چالش بزرگی برای قانون‌گذاران است.

ساکنین خارج از کشور امکان خریدوفروش در صرافی‌های داخلی کره را ندارند. دولت دلیل این محدودیت را جلوگیری از جرم و پول‌شویی اعلام کرده است. در همین حال، مقامات کره جنوبی در حال گفتگو با همتایان ژاپنی و چینی خود برای بررسی همکاری‌های نظارتی هستند که به معنای گسترش این صنعت در این کشورها خواهد بود.

از سوی دیگر، چین هیچ حرکتی مبنی بر لغو ممنوعیت ICO ها از خود نشان نداده است. دولت چین قبل از کره جنوبی، در سپتامبر ۲۰۱۷، تمام پیش‌فروش‌های سکه‌های دیجیتالی را ممنوع کرد.

منبع: ارزدیجیتال

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.