راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اختلاس کنید، پول بشورید و تکان دهید

بعضی از فعالان نظام بانکی به اشتباه تذکرهایی را مدام به ما گوشزد می‌کنند. خوشبختانه ما ایرانی‌ها به این موارد هیچ توجهی نمی‌کنیم و به سبک خاص خودمان به حرکت ادامه می‌دهیم. اکنون که روزهای ابتدایی سال ۹۷ را سپری می‌کنیم، چند مورد از این اقدامات را با هم مرور کرده و باری دیگر برای تمام آنهایی که به هر نوعی با بانک در ارتباط هستند، موارد زیر را تکرار می‌کنیم.

 

اختلاس کنید

می‌دانم که امر نیک «اختلاس» در گوشت و خون بسیاری از ما عجین شده تا جایی که اکنون در ابتدای سال سگ، خاوری ۶۶ ساله از کانادا ادعا کرده که «من سگ کی باشم؟» و در ادامه افزوده است: «بنده باید جلوی بسیاری از دوستان داخلی لنگ بیندازم.» برای این که خاوری آماتور به همین روال مجبور به لنگ‌انداختن باشد، دوستانه از همه اقشار دعوت می‌کنم این اخلاق پسندیده را ادامه دهند وکما فی السابق در اختلاس کردن افراط کنند.

بعضی از دوستان در خوش‌بینانه‌ترین حالت یک «دله‌دزد» محسوب می‌شوند و هنر اختلاس را بلد نیستند. کاملاً واضح و مبرهن است که اختلاس به این راحتی‌ها هم نیست. برای اینکه اختلاس‌گر خوبی به شمار بیایید، باید مبانی دزدی را از بر باشید. ما مخلص تمام اختلاس‌گران متخلص هم هستیم.

 

پول بشورید

عده‌ای اختلاس را در سطح خود نمی‌دانند و معتقدند این امر دیگر منسوخ و بی‌کلاس شده است. آنها مخالف خروج پول از بانک هستند و با ورود پول به بانک‌ها بیشتر به وجد می‌آیند. از آنجایی که وارد کردن پول‌های کثیف به بانک و شستشوی این پول‌ها کار بی‌دردسرتری به نظر می‌رسد و به نسبت اختلاس حساسیت بر روی آن کمتر است، عده‌ای از خلاف‌کاران محترم به سنت دیرینه «پول‌شویی» رو آورده‌اند.

سندسازی و توجیه به ظاهر منطقی مبالغ هنگفت مالی برای این عده مثل آب خوردن است و از ویژگی‌های بارز این افراد مخالفت با شفافیت مالی و استانداردهای جهانی است. توصیه ما به این افراد این است که به حجم کثافت زندگی‌شان اضافه کرده و هرچه زودتر به یک زندگی کاملاً چرک روی بیاورند. عمری است که این‌گونه زیسته‌اند و قابل درک است که نتوانند تمیز رفتار کنند؛ الان همان لحظه‌ای است که اگر در رویه خود شک کردند، می‌توانند به دستشویی بروند، به کارهای بعضاً تمیز خود بیشتر فکر کرده و سیفون دل و جان را بکشند.

 

فاسد بمانید

در این راهی که سال‌هاست تمام سعی‌تان را کرده‌اید تا پیوسته پول بشورید و اختلاس کنید، همیشه خس‌وخاشاک‌هایی پیدا می‌شوند تا سبک زندگی شما را مسخره کنند. آنها به شما حسادت می‌کنند و خود به خوبی می‌دانند که رویه شما درست است. آنها درون خود هم دوست دارند مانند شما باشند، اما محدودیت‌ها و کمبودهایی مانند موقعیت، هوش، درایت و زمان‌شناسی این افراد به آنها اجازه نمی‌دهد که مانند شما در جامعه بدرخشند.

اگر کسی شما را به لقب «فاسد» منسوب کرد، به او اهمیت ندهید و همین‌طور غرق در فساد بمانید. به صفرهای حساب بانکی‌تان فکر کنید. چشم‌هایتان را ببندید و با پشت کردن به تمام مردمان زیر خط فقر کمر و گرده خود را به آرامی بخارانید. جامعه باید به شما افتخار کند که چنین هوشمندانه روزگارتان را در پشت پرده با فسد ادامه می‌دهید.

 

تکان دهید

دیده شده که عده‌ای با تکان دادن دلارهایشان حوالی میدان فردوسی باعث رنجش چند دسته می‌شوند. از آنجا که یکی از این چند دسته به غیر از رنجش، قابلیت نصب دستبند و سوار کردن بر ماشین‌های نه‌چندان هیجان‌انگیز را دارند، برای شما بهتر است که آهسته‌تر تکان دهید. اصلاً نمی‌گوییم که تکان ندهید. راحت باشید و نقش یک دلال حرفه‌ای را به بهترین نحو ممکن ادامه دهید.

با دلارهای خود پز دهید و دلالی کنید. همان طور که ریاست جمهوری و رئیس بانک مرکزی هر دو به آحاد ملت قول داده‌اند که دلار پایین بکشد و مردم شاد شوند، عده‌ای هر روز با حرکاتی موزون دلارهایشان را دسته دسته تکان می‌دهند و پایین نکشیدن دلار را خاطرنشان می‌کنند. این حرکات به شدت پسندیده است و جا دارد از همین تریبون دست مریزادی نثار این افراد کنیم.

 

داد بزنید

رمز کارت بانکی ما به هیچ وجه یک چیز شخصی نیست. این رمز و این کارت متعلق به تمام خلافکاران است و آنها ممکن است در این ایام عیدی جلوی خانواده‌شان شرمنده باشند و نیازمند رمز کارت بانکی شما. پس با داد زدن رمز کارت بانکی خود در تمامی فروشگاه‌ها و اماکن عمومی موجبات استفاده پول‌های خود را برای سایرین فراهم کنید.

ممکن است افرادی به شما بگویند که رمز را خودتان وارد کنید و این چهار رقم به تمامی شخصی است. آنها به شما تاکید می‌کنند که ابداً این چهار رقم را بلند نگویید. این‌ها دیوانگانی بیش نیستند که قصدشان ایجاد رعب و وحشت در جامعه است. با کارت بانکی خود به رستوران بروید، چلو بخورید، کره بخورید، کباب بخورید و رمز خود را با حداکثر صدا به صورت صاحب رستوران بپاشید.

 

در خودپرداز فرو روید

وقتی در عابربانک منتظرید تا نوبت به شما برسد، هوشمندانه‌ترین حرکت این است که سرتان را تا گردن داخل خودپرداز فرو ببرید و تمام تراکنش‌های نفر قبلی را کنترل کنید. این حق مسلم شماست که بتوانید از هموطن خود آمار بگیرید و آگاه باشید که در مانیتور عابربانک چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

البته اگر هوش و ذکاوت شما در حد بسیار بالا باشد، می‌توانید سه چهار نفر هم‌نوع و هم‌سطح خودتان پیدا کنید و نقشه سرقت عابربانک‌های ونک و حومه را ترسیم کنید. برای شناسایی نشدن در دوربین‌ها کافی است صورتتان را بپوشانید و پول‌های نقد سرقتی را به راحتی در بازار خرج کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.