راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آمریکا خبر صدور مجوز اینترنت آزاد برای ایرانیان را منتشر کرد

دو روز پیش خبری در سایت وزارت خزانه‌داری ایالات متحده منتشر شد، مبنی بر اینکه این کشور به شرکت‌ها مجوز داد تا در ایران اینترنت رایگان دایر کنند.

19 مارس در سایت خزانه‌داری این کشور اعلام شد که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا (OFAC) در نظر دارد تا مجوزهای لازم را برای اطمینان حاصل کردن از این موضوع که مردم ایران می‌توانند با استفاده از اینترنت به حق آزادی بیان جهانی خودشان دست یابند، صادر کند.

در این اطلاعیه منتشرشده آمده است که راهنمایی‌ها، مجوزها و سیاست‌های صدور دفتر کل دارایی‌های خارجی آمریکا نشان از تعهد مداوم این دولت برای ارتقا و ترویج جریان آزاد اطلاعات به مردم ایران است؛ موضوعی که اتفاقا خود دولت ایران آن را از شهروندانش دریغ کرده است.

استیون تی میوچن دبیر خزانه‌داری ایالت متحده می‌گوید:

«دولت ایران بی‌اعتنایی و بی‌توجهی خودش را به اساسی‌ترین آزادی‌ها، مانند آزادی بیان، آزادی تجمع‌ها و آزادی اجتماع، به‌خوبی نشان داده است. درواقع این دولت گویا با محدود کردن دسترسی به سرویس‌های ماهواره‌ای، مسدود کردن دسترسی‌ها به سایت‌ها و اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی و همینطور اعمال دیگر محدودیت‌های اینترنتی، به دنبال این است تا از ارتباط آزادنه مردم ایران با یکدیگر و با کل دنیا جلوگیری کند. مردم ایران باید این حق را داشته باشند تا در صورت تمایل بتوانند اطلاعات را دریافت کنند و آن را آزادنه انتقال دهند. ایالات متحده متعهد است تا ایرانیان را برای تعامل و برقراری ارتباط با دنیا و بیان احساسات و عقاید خودشان یاری کند و دولت ایران را برای انجام چنین اقداماتی مسئول می‌داند.»

در ادامه OFAC جزئیات مربوط به قوانین و سیاست‌های مرتبط با ایران را بیان می‌کند که شامل دو مجوز عمومی است و اجازه ارائه برخی تجهیزات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و خدمات مربوط به مبادله ارتباطات شخصی از طریق اینترنت؛ مانند پیام‌های فوری، چت و ایمیل و نرم‌افزار و سرویس‌های شبکه‌های اجتماعی را می‌دهد. همچنین در این مجوز امکان ارائه برخی اپلیکیشن‌های موبایلی، ابزارهای ضدسانسور، نرم‌افزار ضدردیابی و دیگر دستگاه‌ها نیز صادر شده است.

منبع: The U.S. Department of the Treasury

1 دیدگاه
  1. اسماعیل می‌گوید

    انسان خنده اش می گیرد از یکطرف هر روز تحریمهای بیشتری بر علیه همین مردم وضع می کنند بدترین تهمت ها را می زنند از تروریسم گرفته تا … حالا به فکر مردم ایران افتاده اند تا آزادی بیان داشته باشند مردم آزادی بیان دارند نمونه اش همین تلگرام ،شما غصه ما را نخورید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.