راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کنگره آمریکا برای اولین بار در گزارشی مفصل به موضوع ارزهای رمزنگاری شده توجه کرد

در گزارش جدیدی که از کنگره اقتصاد آمریکا در سال 2018 منتشر شده است، سال 2017، سال ارزها رمزنگاری‌شده نام‌گذاری شد و در این کنگره از قانون‌گذاران و سهامداران صنعت درخواست شده است تا برای استفاده‌های بیشتر از فناوری پشت این ارزها، یعنی فناوری زنجیره بلوک، با یکدیگر همکاری بیشتری داشته باشند.

به گزارش کوین ایران، موضوعات زنجیره بلوک و ارزهای رمزنگاری‌شده به طور ویژه یک فصل کامل از گزارش کمیته مشترک اقتصادی مجلس نمایندگان آمریکا در سال 2018 را به خود اختصاص داده است. این نخستین بار است که نشریه سالیانه کنگره در این حد به این فناوری پرداخته است.

این نشریه که توسط کمیته مشترک اقتصادی کنگره تشکیل شده است، از اعضای هر دو نهاد مجلس نمایندگان و سنا تشکیل شده است.

این گزارش جامع در سیزدهم ماه مارس امسال منتشر شده است و به موارد متعددی ازجمله پیگرد رشد قابل ملاحظه ارزهای رمزنگاری‌شده، به ویژه با نگها به بیت‌کوین و اتریوم و همچنین سبقت جستن آنها از میانگین صنعتی Dow Jones وشاخص S&P 500 اشاره می‌کند.

.

توصیه‌های کنگره درخصوص زنجیره بلوک

توصیه‌های این گزارش احتمالا مهمترین جنبه انتشار آن است که بیان می‌کند فناوری زنجیره بلوک می‌تواند به‌عنوان یک ابزار بالقوه برای مبارزه با جرائم اینترنتی و حفاظت از اقتصاد کشور و زیرساخت‌های آن مورد استفاده قرار بگیرد.

این گزارش حاکی از آن است که باتوجه به موارد استفاده زنجیره بلوک و ارزهای رمزنگاری‌شده، وضع مقررات پیرامون آنها بایستی برای قانون‌گذاران و تنظیم‌کنندگان مقررات یک اولویت به حساب آید.

نویسندگان گزارش توصیه می‌کنند که باتوجه به طیف گسترده موارد استفاده و کاربرد آنها در آینده، قانون‌گذاران و مجامع عمومی با هر دو تکنولوژی زنجیره بلوک و ارزهای رمزنگاری‌شده بیشتر آشنا شوند.

در ادامه گزارش آمده است:

«سیاست‌گذاران، ناظران قانونی و کارآفرینان باید به همکاری با یکدیگر ادامه دهند تا توسعه‌دهندگان را مطمئن سازند که در صورت رعایت مقررات مربوطه، می‌توانند فناوری‌های جدید زنجیره بلوک را به‌سرعت و در جهات حفاظت آمریکا از تقلب، سرقت و سواستفاده گسترش دهند.»

این گزارش اضافه می‌کند که تنظیم‌کنندگان قانون باید به هماهنگی با یکدیگر جهت تضمین تعاریف، حوزه قضایی و چهارچوب‌های سیاسی مربوطه ادامه دهند.

درنهایت این گزارش نتیجه می‌کند که سازمان‌های دولتی ایالات متحده آمریکا، در تمامی سطوح باید موارد استفاده از این فناوری را مورد آزمایش و رسیدگی قرار دهند.

این گزارش جدیدترین اقدامی است که دولت ایالات متحده به طور جدی در رابطه با موضوع زنجیره بلوک و ارزهای رمزنگاری‌شده انجام داده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.