راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مانی ۲۰۲۰ برای اولین بار در آسیا برگزار شد

مانی ۲۰۲۰ برای اولین بار در آسیا برگزار شد. مدیران مهم‌ترین رویداد فناوری‌های مالی جهان سنگاپور را برای شروع انتخاب کردند و مدیر این رویداد، خانم تریس دیویس هم در سخنرانی افتتاحیه رویداد از برگزاری این رویداد در سنگاپور اظهار رضایت کرد. این رویداد سه روزه پیش‌ازاین در آمریکا و اروپا برگزارشده بود و از امسال قرار شده در آسیا هم برگزار شود. البته به‌جز سنگاپور این رویداد در چین هم برگزار می‌شود. مانی ۲۰۲۰ آمریکا در شهر لاس‌وگاس و مانی ۲۰۲۰ اروپا در شهرهای مختلف برگزار می‌شود. سال پیش این رویداد در کپنهاگ دانمارک برگزار شد و سال جاری در آمستردام هلند برگزار می‌شود.

پیوش گوپتا یکی از پنلیست‌های روز اول این رویداد درباره بانکداری گفت: «بانکداری شغلی نیست که مردم صبح از خواب پا شوند و بخواهند انجام دهند. بانکداری در مسیر خود باید همراه مشتریان شود و تا حد زیادی پنهان گردد. مردم می‌خواهند خانه و ماشین بخرند و بانکداری در این سفر باید همراه آنها باشد.» گوپتا برای جا انداختن حرف‌هایش از مدل همکاری اینتل با تولیدکننده‌های لپ‌تاپ مثال آورد. او گفت: «مانند اینتل اینساید که به کامپیوترها قدرت پردازش می‌دهد بانک‌ها هم باید چنین رویکردی داشته باشند. افراد پردازنده اینتل نمی‌خرند بلکه کامپیوتری می‌خرند که قدرت پردازشش را از اینتل می‌گیرد.» گوپتا گفت که ما در DBS هم‌چنین رویکردی داریم.

در روز اول مدیرانی از بانک BBVA، آنت فایننشیال، استرایپ و گراب‌پی سخنرانی کردند.

گریس لین، مدیر اجرایی وی‌چت‌پی در کمپانی تنسنت یکی از سخنرانان روز اول بود که درباره وی‌چت پی سخنرانی کرد. وی‌چت پرطرفدارترین اپلیکیشن پیام‌رسان در چین است. او در بخشی از سخنرانی خود یک روز زندگی معمولی‌اش را این‌طور توصیف کرد: «صبح‌ها وقتی از خواب بیدار می‌شوم از طریق وی‌چت به پدر و مادرم سلام می‌کنم. بعد برنامه‌ای درون وی‌چت باز می‌کنم و تاکسی می‌گیرم. در تاکسی یک کد کیوآر می‌بینم که می‌توانم از طریق آن صبحانه بخرم و من از آن طریق سفارش صبحانه می‌دهم. پول صبحانه را از طریق وی‌چت پی پرداخت می‌کنم. بعد که پرداخت می‌کنم کوپن تخفیف دیگری به من داده می‌شود و آن را با دوستانم به اشتراک می‌گذارم. وقتی وارد دفترم می‌شوم وی‌چت را باز می‌کنم و از طریق آن با همکارانم درون و بیرون شرکت گفت‌وگو می‌کنم. وقت ناهار به رستورانی که دوست دارم می‌روم و از طریق وی‌چت صندلی‌ام را رزرو می‌کنم. عصر پیامی از طرف یکی از دوستانم دریافت می‌کنم که فیلمی که دوست دارم اکران شده. این می‌شود که بلیت می‌خریم برای آخر هفته. آن چیزی که توصیف کردم اکنون یک رفتار معمولی در چین است.»

 

در این باره بخوانید: مطالب راه پرداخت درباره مانی ۲۰۲۰

 

در ادامه می‌توانید خلاصه‌ای از هر سه روز این رویداد را در ویدیوهای جداگانه ببینید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.