راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

یادداشتی از یک نابینا درباره نسخه جدید پات

در پی راه‌اندازی نسخه جدید پات ویژه روشندلان از سوی شرکت کارت اعتباری ایران کیش، یکی از نابینایان آشنا به این نرم‌افزار و فعال در انجمن موج نور (انجمنی که در مشاوره‌های این نرم‌افزار برای روشندلان نقش داشته است) متنی را ارسال کرده است که در ادامه می‌خوانید.

به گزارش روابط عمومی شرکت کارت اعتباری ایران کیش، «انجام امور بانکی ازجمله مهم‌ترین دغدغه‌های نابینایان است. در سال‌های اخیر اپلیکیشن‌های موبایلی مختلفی برای انجام بسیاری از این امور با استفاده از تلفن همراه ارائه شده‌اند؛ اما بسیاری از این نرم‌افزارها دسترس‌پذیری کافی را برای استفاده افراد نابینا ندارند. اپلیکیشن پات (پرداخت امن تو) که توسط شرکت ایران کیش ارائه شده است یکی از این اپلیکیشن‌هاست.

اما خوشبختانه مسئولین محترم این شرکت با تلاش خود این اپلیکیشن را به اولین اپلیکیشن مالی کاملا دسترس‌پذیر برای نابینایان در کشور تبدیل کردند. در پی تصمیم شرکت کارت اعتباری ایران کیش مبنی بر دسترس‌پذیر کردن اپلیکیشن پات برای نابینایان، نمایندگان این شرکت در تاریخ 17 بهمن 1396 برای مشاوره و دریافت اطلاعات به محل انجمن مراجعه و در جلسه‌ای با روند دسترس‌پذیر کردن اپلیکیشن‌های موبایلی آشنا شدند و با تلاش کادر شرکت، این موضوع عملیاتی شد. در ادامه بنا به دعوت شرکت ایران کیش، نمایندگان این انجمن در گردهمایی این شرکت در تاریخ 15 اسفند 1396 و جشنی که روز بعد در تهران برگزار شد حضور به هم رساندند.

این اپلیکیشن به کاربران امکان انجام عملیات‌های مالی مختلف مانند کارت به کارت، خرید اعتبار برای سیم‌کارت‌های اعتباری، مشاهده موجودی، پرداخت قبوض و غیره را می‌دهد. با تلاش طراحان برنامه و انجمن موج نور، همه قسمت‌های این برنامه برای استفاده نابینایان مناسب‌سازی شده و افراد نابینا می‌توانند مثل سایرین از امکانات این اپلیکیشن استفاده کنند. علاقه‌مندان می‌توانند این اپلیکیشن را با جست‌وجوی کلمه «پات»گوگل‌پلی یا کافه بازار پیدا و روی تلفن همراه خود نصب کنند و از امکانات آن بهره ببرند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.