راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هکرهای صرافی Coincheck چهل درصد از 500 میلیون ارز دیجیتال دزدیده شده NEM را پولشویی کردند

سامان صفایی صادق، کارشناس بانکی / هکرهای پشت صحنه سرقت صرافی Coincheck، در ماه ژانویه، موفق شدند 40 درصد از 500 میلیون ارز دیجیتال NEM (XEM) را پولشویی کنند. با اشاره به تحقیق از گروه مشورتی L Plus در توکیو،Nikkei گزارش می‌دهد که هکرها در زمان نوشتن این خبر، حدود 200 میلیون XEM را به ارزش 79.3 میلیون دلار را پولشویی و در بازار آزاد جابجا کرده‌اند. با این حال، احتمال دارد که رقم اصلی جابه‌جا شده توسط هکرها به مراتب کمتر باشد. چراکه شواهد نشان می‌دهد منابع مالی که از طریق Dark webها جابجا شده، پیشتر طی کار مشترک توسط موسسه NEM و برخی صرافی‌های معتبر، در بلک  لیست قرار گرفته‌اند.

اداره پلیس توکیو گزارش داد حدود 100 مامور را برای تحقیق در مورد این سرقت تخصیص داده و آنها کلیه  فعالیت‌های مشکوک طی هفته‌های پیش از این سرقت را، شناسایی کرده‌اند. ظاهرا هکرها با نفوذ به سرورهای Coincheck و هک کردن حساب ایمیل کارمندان شرکت، قادر به دسترسی به کلید خصوصی و کیف پول NEM  شدند و از این طریق 500 میلیون XEM به ارزش530 میلیون دلار معادل 198 میلیون دلار (در آن زمان) را به سرقت بردند.

منابع نامشخصی اعلام کردند این پول‌ها عمدتا با Bitcoin معامله شده‌ان. هویت هکرها نامشخص است، اگرچه گزارش‌های گذشته نشان می‌دهد این حملات مشابه با حملات سایبری است که پیشتر توسط هکرهای حمایت شده از سوی دولت کره شمالی انجام شده است. در همین راستا رگلاتوری مالی ژاپن جهت نظارت بیشتر بر مبادلات ارزهای دیجیتالی، اعلام کرده‌اند در حال ایجاد یک سیستم خودتنظیم شونده خواهند بود که اگر به تصویب دولت برسد، قدرت بیشتری بر اعضای آن خواهد داشت.

به گزارش CNN، Coincheck  قصد دارد تا این هفته پس از تعمیر اساسی سیستم‌های امنیتی خود و اخذ مجوز‌های دولتی، مجددا معاملات خود را از سر بگیرد. همچنین Coincheck  شروع به جبران خسارت حدود 260 هزار مشتری است که سرمایه خود را در جریان این هک از دست داده‌اند. این کاربران قادر خواهند بود تا با نرخ تقریبی 89 JPY (~$0.83) per token ، که بیش از دو برابر نرخ فعلی XEM / JPY است، معامله کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.