راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مشاور ارشد دولت آمریکا: حباب ارزهای رمزنگاری‌شده به این زودی‌ها نخواهد ترکید

جیم نیوسام، رئیس سابق کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) معتقد است که ترکیدن حباب ارزهای رمزنگاری‌شده که از آن صحبت می‌شود به این زودی‌ها اتفاق نمی‌افتد.

به گفته نیوسام، فقدان یک چارچوب قانونی مشخص، بدان معنی است که سرمایه‌گذاران نهادی و صندوق‌های بزرگ مالی، هنوز در بازار ارزهای رمزنگاری‌شده سرمایه‌ای وارد نکرده‌اند. نیوسام به فوربس گفت: «بدون مقررات شفاف و تزریق «سرمایه بزرگ»، رخ دادن «حباب کریپتو» (مانند حباب دات کام) دور از ذهن است.»

مفسران داخل و خارج از حوزه ارزهای رمزنگاری‌شده در مورد اینکه آیا برای دارایی‌های دیجیتال تا به حال حباب واقعی اتفاق افتاده و یا در آینده این اتفاق خواهد افتاد، با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

نیوسام از سمت جدید خود به عنوان مشاور ارشد قانون‌گذاران ایالات متحده در خصوص ارزهای رمزنگاری‌شده خبر داد.

تنظیم قوانین برای دارایی‌های دیجیتالی، این روزها چالش اصلی جیم نیوسام است. سیاست فعلی ایالات متحده ایجاد بستر مناسب برای رشد این صنعت است. در جلسه مشترکی که ۶ فوریه با حضور SEC و CFTC در سنای آمریکا برگزار شد، هر دو طرف رویکردهای مثبتی در این زمینه داشتند. پس از این جلسه مشترک، بازار بیت‌کوین و اغلب ارزهای دیجیتال که به روند نزولی شدیدی افتاده بود، تغییر جهت داد.

همه منتظر اجلاس گروه ۲۰ درباره ارزهای رمزنگاری‌شده هستند که در ماه جاری برگزار خواهد شد و قطعاً نظرات این اجلاس تأثیرگذار خواهد بود.

منبع: ارزدیجیتال

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.