راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فرامرزی و دربانی از دردهای جامعه فین‌تک سخن گفتند

صادق فرامرزی مدیرعامل ایران کیش در نشست فیناپ که در دانشگاه خاتم برگزار شد از «paintech» سخن گفت. او با اشاره به سابقه این واژه که از همایش بانکداری امسال توسط ایران کیش مطرح شده بخش‌هایی از دردهای فناوری را بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت کارت اعباری ایران کیش، فرامرزی بابیان اینکه می‌توان تا حدی این واژه را به مجموعه فرایندهایی که برای عبور از دره مرگ ایده یا انگیزش لازم است تعریف کرد گفت به قول استیو جابز به همان اندازه که مهم است چه کاری در استارت‌آپ انجام می‌دهید مهم است که بدانید چه کاری نباید انجام دهید.

فرامرزی عدم ریسک‌پذیری شرکت‌های بزرگ و سیر بوروکراسی و طولانی بودن فرایندهای موافقت با حمایت از استارت‌آپ‌ها از سوی این شرکت‌ها را از جمله دردهای امروز استارت‌آپ‌ها دانست. مدیرعامل ایران کیش تأکید کرد: «باید دلیلی برای شکست‌های استارت‌آپی بیابیم. فرامرزی بحث‌های مرتبط با رگولاتوری، فاصله زمانی بین نظارت با تکنولوژی، عدم سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها، عدم اعتماد به تخصص جوانان، عدم توانایی در مدیریت ریسک را از جمله موانع استارت‌آپ‌ها برشمرد.»

او تأکید کرد که باید به استارت‌آپ‌ها اجازه اشتباه بدهیم و اگر بنا به جریمه کردن است باید به اندازه همان اشتباه آن‌ها را جریمه کنیم.

فرامرزی در ادامه به یکی از مشکلاتی که برای شرکت ایران کیش ازلحاظ حقوقی و به اشتباه به دلیل حمایت از استارت‌آپ‌ها پیش آمد گفت آن موقع «pain tech» و دردهای فناوری را بیشتر حس کردم من هم عین پین تک هستم. شمایی که دستی در استارت‌آپ دارید عین پین تک هستید. دانایی درد دارد و امیدواریم که ما مفهوم بزرگی مانند «paintch» را نهادینه کنیم تا به کمک آن در مسیر حل دردها گام برداریم.

از سویی حسام دربانی رئیس اداره بازاریابی و توسعه درگاه‌های پرداخت ایران کیش در ادامه همایش فیناپ گفت: «مهم‌ترین بحث در رویکرد پیرامون فین‌تک بحث فرهنگ‌سازی و بحث‌های حقوقی است.»

او گفت: «خوشبختانه بانک مرکزی و شاپرک نقش خود را به درستی ایفا کردند و در بحث ایجاد زیرساخت حقوقی عملکرد خوبی داشتند؛ اما مشکل فرهنگ‌سازی همچنان وجود دارد.»

دربانی افزود: «بانک‌ها می‌توانند با رویکرد انعطاف‌پذیرشان از فرصت حضور فین‌تک‌ها به عنوان بال‌های اجرایی برای حرکت روبه رشد مطمئن صنعت بانکداری و پرداخت استفاده مطلوب کنند.»

او تأکید کرد: «تمام فناوری‌ها درحوزه بانکی و پرداخت نیازمند شناخت، تحلیل و درک نیاز مشتری براساس دانش مدیریت تجربه مشتری است؛ که مجری آن می‌بایست یک عنصر پویا و هوشمند باشد و آن عنصر هوشمند فین‌تک است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.