راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نمایندگان بیمه ایران: سایت‌های نوپای بیمه قانون‌شکنی کرده‌اند / نامه به رئیس‌کل بیمه مرکزی

نمایندگان بیمه ایران به سایت‌های بیمه نوپا اعتراض کردند و با انتشار نامه‌ای خطاب به رئیس‌کل بیمه مرکزی خواستار برخورد با این سایت‌ها شدند.

به گزارش سایت آیین، نمایندگان بیمه ایران معتقدند که این سایت‌ها و استارت‌آپ‌ها از سکوت بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه‌ای سوءاستفاده کرده‌اند، تخلفات ریز و درشتی انجام داده‌اند و باید با آنها برخورد جدی شود.

متن نامه نمایندگان بیمه ایران به رئیس‌کل بیمه مرکزی به شرح زیر است:

«بسمه تعالی

مدیریت محترم بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر همتی

با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد و خاندان پاکش احتراماً با توجه به تخفیفات و تخلفات آشکار سایت‌ها و استندآپهایی که از سکوت بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه سو استفاده نموده و هر روز با زیر پاگذاشتن مواد قانونی هنجار شکنی و هرج و مرج در نظام اقتصادی و بیمه‌ای کشوررا دامن می‌زنند ما به امثال سالهای گذشته به مانند سربازانی از تبار اقتصاد مقاومتی طبق فرمایش مقام معظم رهبری در سنگرهایی به نام دفتر به دستور حضرت‌عالی در این برهه سخت اقتصادی با شعار (ایران را بیمه می‌کنیم) شبانه‌روز در جهت جذب پرتفوی فعالیت کرده‌ایم ولی متأسفانه به عنوان گلایه خدمت شریفتان عاریضیم.

این رسم پدر و فرزندی نیست که سایت‌های نو پا و غیرقانونی با چنین حجمه‌ای موجبات نارضایتی مردم از دفاتر نمایندگی را فراهم کنند تا مشتری به خود اجازه جسارت و توهین به نمایندگی را بدهد و به‌خاطر تخفیفات بیمتو و بیمه بازار و … انگشت بر چشم نماینده نموده و تجمعات غیرقانونی در برابر دفاتر نمایندگان بیمه ایجاد شود. مراتب درد دلی است جهت خسته نباشید بر شما سردار بیمه‌ای ایران و ما نمایندگان که با هزاران زحمت به جرات بتوان گفت درآمد صددرصدی بیمه را فراهم آورده‌ایم.

طبق قانون بیمه و حتی نظام صنفی مواد تخلفات بیمه‌های اینترنتی یادآور خاطر محترم می‌گردد تا به سان سابق با فرماندهی شما و اجرای دستوراتتان حتی در صورت امکان برای جلوگیری از چنین کارشکنی از مراجع قضایی هم اقدام و حتی خسارت وارده به نظام بیمه‌ای را هم دریافت کنیم.

آئین‌نامه تعیین سقف حق بیمه شخص ثالث و نحوه تخفیف – افزایش یا تقسیط آن مصوب هیات محترم وزیران مورخه 15 آبان سال 1396 ماده 2 همین آئین‌نامه نحوه محاسبه حق بیمه پایه (از حاصل جمع اقلام هزینه‌ای منهای درآمد سرمایه‌گذاری به علاوه حاشیه سود با شرح جزئیات) را مشخص نموده است؛ و دقیقاً در تبصره 4 ماده 18 قانون بیمه اجباری مصوب 1394(شرکت‌های بیمه تا 2.5 درصد از کمتر از نرخ‌های مصوب شورای عالی بیمه ملاک عمل خود قرار دهند) میزان تخفیف را نیز مشخص نموده است.

قوانین فوق‌الذکر و مواد دیگر قانونی که از حجم این برگ خارج است نقص آشکار قانون و تخلفات بیمه‌ای توسط چنین سایت‌های نوپا است که مردم را با نمایندگان بیمه درگیر نموده است و مشتری با نشان دادن حق بیمه در موبایل و مغایرت با قیمت نمایندگان توهین نموده و حتی در پاره‌ای موارد درگیری فیزیکی نیز گردیده است.

تخلفات این سایت‌ها خارج از بحث بیمه‌ای در قوانین صنفی نیز قابل پیگیری است. طبق ماده 5 آئین‌نامه نظام صنفی کشور: متقاضیان تخفیف بند ج همان ماده نسبت به (ارائه فاکتور خرید) که مسلماً در روی بیمه‌نامه بیشتر از مبلغ ارائه شده توسط این سایت‌ها است نقص صریح و آشکار تنظیم بازار بوده و قابل پیگیری در محاکم قانونی است. علی‌هذا با توجه به مراتب ذیل به نظر می‌رسد سکوت بیمه مرکزی و سازمان نظارت بر بیمه معنادار بوده و درد دل فرزندان این صنف ناشنیده می‌گیرد مجبورا مراتب را کتباً به جنابعالی مقام عالی رساندیم تا دستور لازم جهت اشد برخورد با چنین کارشکنی را صادر فرمایید و در صورت نیاز به هر مرجع رسمی مراجعه و از حق خود دفاع کنیم.

قبلاً از بذل توجه و عنایات جنابعالی و همکاران محترمتان بی‌نهایت سپاسگزاری می‌کنیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.