راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فناپ پرداخت در سال 96 بیش از 100 هزار دستگاه کارت‌خوان تولید کرد

مجموع تولید کارت‌خوان‌های فناپ پرداخت در سال 96،  از مرز یکصد هزار دستگاه گذشت. تولید کارخانه فناپ پرداخت در سالی که گذشت، 40 هزار دستگاه کارت‌خوان بود که به گفته معاونت تولید فناپ پرداخت، این کارخانه در سال جاری از مرز تولید یکصد هزار کارتخوان عبور کرد و رشدی 100 درصدی را در افزایش ظرفیت تولید نسبت به سال گذشته دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فناپ پرداخت، کارت‌خوان‌های این شرکت تحت برند شرکت تایوانی کسلز تولید می‌شوند. یکی از مزیت‌های رقابتی این کارت‌خوان‌ها منطبق بودن با سلیقه و ذائقه مشتری است که تا به امروز توانسته نیاز بانک‌هایی مانند صادرات، سپه، رفاه، گردشگری و غیره را پوشش دهد.

به گفته شاهین جوانمردی، کارخانه فناپ پرداخت قصد دارد با همکاری شرکت کسلز ظرفیت تولید کارت‌خوان‌های رومیزی و سیار خود را تا مرز ۲۰۰ هزار دستگاه در سال افزایش دهد.

پیش‌تولید، تولید و در آخر تست و بسته‌بندی سه مرحله تولید در کارخانه فناپ پرداخت است که در مرحله پیش‌تولید قطعات در کنار یکدیگر قرار داده می‌شوند و همزمان استانداردهای جهانی مانند استاندارد PCI رعایت و در نظر گرفته می‌شود. این استاندارد تا حد قابل قبولی تضمین می‌کند که دستگاه غیرقابل نفوذ است و از نظر امنیتی مشکلی نداشته باشد.

مرحله تولید، مرحله assemble یا همان سرهم کردن است و همه قطعات در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و روی هم سوار می‌شوند. پس از تکمیل دستگاه، نوبت به تست و کنترل کیفی است که در انتهای خط تولید به عنوان آخرین مرحله قرار دارد.

فعالیت فناپ پرداخت از سال 94 در حوزه تولید سخت‌افزارهای بانکی آغاز شد و با راه‌اندازی کارخانه‌ای در منطقه آزاد اروند تلاش دارد منجر به اشتغال‌زایی، تولید داخلی و انتقال دانش شود. محصولات این کارخانه تنها به کارت‌خوان منتهی نمی‌شود و محصولات دیگری مانند خودپرداز غیر‌نقد، کیوسک سفارش‌گذاری رستوران، صندوق فروشگاهی، فروش شارژ موبایل و غیره نیز دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.