راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

روزنوشت از روز اول کنگره موبایل بارسلون / قهوه بارسلون نیکو می‌سوزد

در رویدادهای بزرگ مثل کنگره موبایل بارسلون نزدیک‌ترین واژه برای توصیف حال آن کسانی که می‌خواهند بیشترین استفاده را از این رویداد ببرند، «ناامیدی» است. مردمی که پا به این رویداد می‌گذارند با انبوهی از اطلاعات روبه‌رو می‌شوند و بیشتر آنها هم برنامه‌ای برای مواجه شدن با این حجم انبوه ورودی ندارند. نتیجه آن می‌شود ناامیدی. با این حال آدم‌ها دوست دارند به رویدادی بیایند که شلوغ است و حجم وسیعی از اطلاعات در حوزه‌های مختلف ارائه می‌شود.

نمی‌شود از رویداد بارسلون گفت و از نظم برگزارکنندگان رویداد چیزی نگفت. هرچند حاشیه‌هایی که این روزها در اطراف این رویداد ایجاد شده است در خبرهای برخی رسانه‌ها دیده می‌شود اما مشاهده‌گر این رویداد که از کشوری آمده که هربار هرچیز را باید از اول ساخت، چاره‌ای ندارد جز این که زبان به تحسین باز کند و از زیرساختی که اجازه می‌دهد چنین رویدادی با بهترین کیفیت برگزار شود بگوید. حالا این وسط اصلاً چه اهمیتی دارد که جنوبی‌ها مثل شمالی‌ها منظم نیستند.

روز اول رویداد یک جور دست گرمی بود و تلاش برای استفاده از رویدادی که به هیچ وجه نمی‌توان در ۴ روز حتی یک دهم آن را هم درست دید. اگر هیاهوی تولیدکنندگان موبایل اجازه دهد شاید بشود نگاهی انداخت به برخی از کسانی که می‌خواهند خدمات خلاقانه در بستر تلفن همراه و فراتر از آن ارائه کنند.

فعلاً پیشنهاد می‌کنم گزارش‌هایی که همکاران من از کنگره موبایل بارسلون نوشتند را بخوانید تا شاید بتوانیم در روز دوم گزارش‌های دست اول بیشتری تقدیم شما کنیم.

چیزهای زیادی هست که می‌شود از روز اول گفت منتها بی‌خوابی دیگر اجازه نمی‌دهد بیشتر از این ادامه دهم. شاید فردا قهوه همراهی کند و بتوان با قدرت بیشتری شیرجه زد به درون دنیای کسانی که می‌خواهند دنیا را به جای بهتری تبدیل کنند.

 

*عنوان یادداشت برگرفته از نام کتابی است با عنوان قهوه استانبول نیکو می‌سوزد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.