راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

یازده محصول از هوآوی، نوکیا و سامسونگ رونمایی شد / هوآوی برنده جایزه بیشترین مشارکت در صنعت موبایل شد

مروز اولین روز از برگزاری رویداد چهار روزه کنگره جهانی موبایل بارسلون است؛ اما این رویداد از دیروز، یعنی یکشنبه، ششم اسفند ماه با رونمایی از محصولات سه برند هوآوی، سامسونگ و نوکیا، به‌صورت غیررسمی برنامه‌هایش را آغاز کرد.

شرکت هوآوی به‌عنوان اولین برند، در کنگره موبایل امسال با محصول تبلت خودش حاضر بود و از سه محصول مدیاپد M5 با اندازه 8.4 اینچ، مدیاپد M5 با اندازه 10.8 اینچ و مدیاپد M5 پرو رونمایی کرد.

علاوه بر رونمایی از این تبلت‌ها، هوآوی از محصول نت‌بوک جدیدش به نام مَت‌بوک ایکس پرو در کنگره موبایل بارسلون رونمایی کرد که به گفته خود شرکت، این محصول را با هدف رقابت با مک‌بوک اپل روانه بازار می‌کند. یکی از ویژگی‌های جذاب این محصول، دوربین مخفی و پنهانی است که روی صفحه کلید دستگاه جاسازی شده است که به گفته مدیران این شرکت، دلیل قرار دادن این دوربین روی صفحه کلید به دلیل نگرانی‌هایی است که کاربران درمورد حریم خصوصی‌شان دارند.

مت‌بوک ایکس پرو درواقع نسخه به‌روزرسانی‌شده‌ای از محصول مت‌بوک ایکس است که سال گذشته از آن رونمایی شد.

در مراسم دیروز، شرکت هوآوی برنده «جایزه بیشترین مشارکت در صنعت موبایل» GSMA در سال 2018 شد. این جایزه به افراد، شرکت‌ها و سازمان‌های شناخته‌شده‌ای اعطا می‌شود که به‌صورت قابل توجه و ویژه‌ای در توسعه صنعت موبایل و ارتباطات موبایلی نقش داشته‌اند.

بعد از مراسم رونمایی از محصولات هوآوی نوبت به نوکیا رسید که به نسبت پربارتر از همیشه حاضر شده بود. نوکیا را شاید بتوان بزرگ‌ترین برند محصولات موبایلی در رویداد بارسلون دانست که امسال از پنج محصول رونمایی کرد. این محصولات شامل سه گوشی اندرویدی، یک تلفن اندرویدگو و یک محصول بازطراحی‌شده از سری محصولات قدیمی این شرکت است.

نوکیا 8 سیروکو، نسخه جدید نوکیا 6 با قابلیت باز کردن قفل گوشی با نگاه کردن به دستگاه و نوکیا 7 پلاس سه محصول جدید نوکیا هستند که همگی اینها بخشی از برنامه اندروید وان گوگل به شمار می‌آیند که نوکیا هم به‌تازگی به آن ملحق شده است.

نوکیا هر سال محصول تازه و به‌روزرسانی‌شده‌ای از سری محصولات قدیمی خودش را هم در این رویداد رونمایی‌ می‌کند و امسال نوبت به محصول نوکیا 8110 است که با قابلیت‌های جدید اینترنت 4G و عمر باتری بالاتر به شرکت‌کنندگان معرفی شد.

نوکیا 1 هم از سری محصولات اندرویدگو این شرکت بود که از آن رونمایی شد و در اوایل ماه آوریل در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

سامسونگ هم دیگر برندی بود که دیروز از دو محصول گلکسی خودش، یعنی گلکسی اس9 و گلکسی اس9 پلاس رونمایی کرد. مانند دیگر محصولات گلکسی سامسونگ، اس9 هم ضدآب است و قابلیت شارژ وایرلس دارد و برای رقابت بهتر با آیفون ایکس، دارای قابلیت تشخیص چهره پیشرفته‌تری است.

این ابزار اسکن هوشمند جدید، ترکیبی از تشخیص چهره و اسکن عنبیه چشم کاربر است. شاید تنها قابلیت قابل استفاده در صنعت پرداخت این گوشی‌های رونمایی‌شده، همین ویژگی تشخیص چهره جدید محصولات سامسونگ باشد که بعدا بتوان از آنها برای  انجام پرداخت هم استفاده کرد.

همچنین محصول اس9 دارای قابلیت ترجمه زبان زنده است که می‌تواند تابلوها و متون مختلف را اسکن کند و همزمان آنها را ترجمه کند.

حالا که صحبت از انواع تلفن‌های همراه و فناوری‌های جدید اعمال‌شده در این دستگاه‌ها شده است و با جدیدترین نسل موبایل در بزرگ‌ترین رویداد موبایلی دنیا آشنا شدید، شاید برایتان جالب باشد که نگاهی هم به تاریخچه این تلفن‌های همراه و تغییر و تحولاتی که از سال‌های دور تا به امروز داشته‌اند بیندازید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.