راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ترکیه به دنبال راه‌اندازی ارز رمزنگاری‌شده ترک‌کوین

رسانه‌های ترکیه از برنامه مقامات این کشور برای بررسی طرح ایجاد ارز رمزنگاری شده ترک‌کوین به پشتوانه صندوق ذخیره ملی‌شان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، رسانه‌های ترکیه اعلام کردند دولت و مقامات این کشور در حال بررسی طرح ایجاد ارز رمزنگاری شده ترک‌کوین به پشتوانه منابع حساب ذخیره ملی این کشور هستند.

احمد تنان تنری‌کلو وزیر سابق صنعت و معاون کنونی حزب حرکت ملی ترکیه معتقد است جهان در حال حرکت به سمت یک نظام جدید دیجیتال است و ترکیه نیز باید قبل از اینکه خیلی دیر شود نظام ارزی و دیجیتال خود را ایجاد کند.

او گفت: «هم‌اکنون نیاز به قانونمند کردن این فضا بسیار واضح است و باید از استفاده غیرقانونی از ارزهای رمزنگاری شده جلوگیری شود.»

حزب حرکت ملی ترکیه همگام با حزب عدالت و توسعه در شکل‌گیری دولت ائتلافی این کشور سهیم بوده است. در حالی که وزرای حزب عدالت و توسعه معتقدند که ارزهای مجازی ساختاری هرمی دارند و به گونه‌ای با آن مخالف هستند.

تنری‌کلو معتقد است که ترکیه باید با استفاده از فناوری بلاک‌چین و از طریق قانونمند کردن فضای ارزهای رمزنگاری شده از طریق ایجاد ارز رمزنگاری شده ملی به نام ترک‌کوین به این سو قدم بردارد.

پیش‌تر مقامات مذهبی ترکیه اعلام کرده بودند که بیت‌کوین غیراسلامی است اما در حال حاضر هیچ ممنوعیتی در بازار ترکیه برای نقل‌وانتقال بیت‌کوین وجود ندارد. به علاوه با استناد به ایجاد بورس مبادله بیت‌کوین برمبنای لیر این کشور تمایل سرمایه‌داران ترک برای ورود به این بازار به شدت افزایش یافته است.

از سوی دیگر خودپرداز خرید بیت‌کوین نیز در نزدیکی فرودگاه آتاتورک استانبول نصب شده است.

او گفت: «ما باید زیرساخت لازم برای استفاده از مرکز داده بلاک‌چین را ایجاد کنیم. هم‌اکنون 1400 ارز رمزنگاری شده در جهان وجود دارد و بسیاری از کشورها از آنها استفاده می‌کنند ما نیز می‌توانیم به پشتوانه صندوق ذخیره ملی خود یک ارز رمزنگاری شده ملی ایجاد کنیم.»

تنری‌کلو گفت: «به دلیلی اینکه تقاضای آن وجود دارد ما باید ارز رمزنگاری شده خود را ایجاد کرده و آن را عرضه کنیم. مبارزه با آن ارزها بی‌نتیجه است چرا که این یک مسئله ملی است و به یک وفاق ملی نیاز دارد.»

او تأکید کرد: «حزب حرکت ملی ترکیه از هر اقدامی برای قانونمند کردن ارزهای رمزنگاری شده و دریافت مالیات از آنها حمایت می‌کند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.