راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

روسیه برای شفافیت مالیاتی قوانین استفاده از ارزهای رمزنگاری شده تدوین می‌کند

رئیس بانک VTB روسیه اعلام کرد: «در سال آینده قوانین محکمی برای استفاده از ارزهای رمزنگاری شده برای جلوگیری از پول‌شویی و شفافیت مالیاتی تدوین می‌شود.»

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری تاس روسیه، اندری کستین رئیس بانک VTB انتظار دارد که بازار برای ارزهای رمزنگاری شده در سال آینده قوانین محکم‌تری را تدوین کند.

او که در کانال تلویزیونی 24 روسیه صحبت می‌کرد، گفت: «در سال آینده من فکر می‌کنم بسیار ضروری است که قوانین محکمی را برای بازار ارزهای رمزنگاری شده معرفی کنیم که می‌تواند تردیدها درباره این ارز را تا حدود زیادی از بین ببرد.»

او خاطرنشان کرد که پس از بحران‌ها تمام دنیا صرفاً نگران این مسئله بود که بازارهای مالی را قانون‌مند کنند که ناگهان ارزهای رمزنگاری شده با تمام تردیدها و مشکلاتش ظاهر شد. این در حالی است که قوانینی برای مبارزه با پول‌شویی باید وجود داشته باشد زیرا استفاده از ارزهای رمزنگاری شده باعث پول‌شویی خواهد شد بنابراین این وضعیت نمی‌تواند ادامه‌دار باشد.

پیش از این وزیر اقتصاد روسیه پیش‌نویس قانونی را درباره سرمایه‌های مالی دیجیتال منتشر کرده بود که درآمدهای این کشور را قانونمند می‌کرد.

این سند به ویژه شرایطی را درباره توکن‌های ارزهای رمزنگاری شده و نیز ایجاد فرایندی برای پیشنهاد سکه‌های اولیه (ICO) و همچنین رژیم قانونی برای ارزهای رمزنگاری شده در نظر گرفته بود.

به هر حال نویسندگان این پیش‌نویس قانونی بسیار مطمئن هستند که ارزهای رمزنگاری شده قانونمند بشوند و قوانین مرتبط با آن نوشته شود تا مخاطرات نقض قانون در این باره کاهش یابد و شفافیت مالیاتی استفاده‌کنندگان این ارز نیز بیشتر شود که در این صورت می‌تواند منجر به افزایش درآمدهای مالیاتی در روسیه شود.

در حالت کلی بر اساس اعلام وزیر اقتصاد روسیه منع قانونی برای استفاده از ارزهای رمزنگاری شده در مبادلات باعث خواهد شد که این ارزها در مشاغل خاکستری استفاده شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.