راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تصمیم مهم توسن در حمایت از استارت‌آپ‌ها در اکوسیستم توسن بوم

در فضای فین‌تک و استارت‌آپی کشور، «توسن بوم» نام آشنایی برای فعالان، کارشناسان و علاقه‌مندان به این حوزه است. توسن بوم در حدود 3 سال گذشته توانسته سرویس‌های مختلف بانکی را در اختیار استارت‌آپ‌ها، فین‌تک‌ها و سایر فعالان زنجیره مالی قراردهد. همچنین با ارائه بیش از 100 نوع سرویس متنوع بانکی از 14 بانک به جایگاه 120 هزار تراکنش مالی در روز رسیده است.

اکنون و در اقدامی مهم شرکت توسن تصمیم گرفته است که برای حمایت از استارت‌آپ‌ها و در جهت اینکه شرکت‌های نوپا و استارت‌آپی بدون دغدغه مالی، هزینه‌ای و یا مالکیتی بتوانند از سرویس‌های بانکی و مالی توسن بوم استفاده کنند، طرح جدید حمایتی خود برای استارت‌آپ‌ها را به شکل زیر به بازار عرضه کند.

 

طرح جدید توسن بوم برای استارت‌آپ‌ها

هر یک از استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوآورانه که به توسن بوم متصل هستند و یا قصد اتصال به بوم را دارند، تا 6 ماه از پرداخت هرگونه هزینه اعم از کارمزد، سهم از درآمد و … معاف خواهند بود؛ همچنین استارت‌آپ‌های متصل تا زمان رسیدن به 100 تراکنش در روز نیز از پرداخت هرگونه هزینه‌ای معاف خواهند بود. بدین معنی که حتی پس از 6 ماه نیز توسن بوم تا 100 تراکنش در روز هزینه‌ای از استارت‌آپ‌ها دریافت نخواهد کرد.

توسن امیدوار است که با این تصمیم بتواند استارت‌آپ‌های کشور را ترغیب کند تا بدون دغدغه مالی و هزینه‌ای در ابتدای شکل‌گیری روی نوآوری تمرکز کرده و به خلق ارزشی جدید بپردازند. البته حمایت توسن بوم از استارت‌آپ‌ها صرفاً به این مسئله خلاصه نشده و همچون گذشته به لحاظ فنی و کسب‌وکاری هم تلاش می‌کند تا محصول استارت‌آپ‌های بانکی کشور را به بازار عرضه کند.

 

حمایت کسب‌وکاری توسن بوم از استارت‌آپ‌ها

از زمانی که ایده و طرح اولیه به توسن ارسال می‌شود، در کوتاه‌ترین زمان جلسات لازم برای بررسی ایده و تطبیق آن با قوانین بانکی و حقوقی تنظیم می‌شود و در صورت نیاز از مجموعه‌ای از کارشناسان داخل و بیرون از توسن هم برای بالا بردن کیفیت کار استفاده می‌شود. همچنین مدل کسب‌وکار استارت‌آپ توسط مجموعه‌ای از مشاوران و کارشناسان خبره بررسی و در صورت لزوم اصلاح می‌شود. ممکن است یک ایده از نظر موضوع یا مدل کسب‌وکار مورد بازبینی جدی قرار گیرد که این امر به نفع استارت‌آپ است و از هدر رفت انرژی آنها جلوگیری می‌کند.

 

حمایت فنی توسن بوم از استارت‌آپ‌ها

بعد از تأیید ایده، در مرحله پیاده‌سازی با فراهم کردن زیرساخت کاملی از سرویس‌ها و ارائه سندباکس و دسترسی آسان به یک بانک کامل فرضی روی اینترنت و با کمترین بوروکراسی اداری، هزینه‌های یکپارچه‌سازی آنها کاهش پیدا می‌کند. حتی بعضاً مواردی بوده که تیم فنی توسن بوم به‌صورت حضوری به سراغ این تیم‌ها رفته و در فرآیند یکپارچه‌سازی در کنار استارت‌آپ‌ها قرار گرفته‌اند. استاندارد توسن بوم برای یکپارچگی اولین سرویس روی اپلیکیشن‌ها، کمتر از 2 ساعت است.

از ابعاد امنیتی هم توسن بوم در کنار استارت‌آپ‌ها قرار گرفته و تیم‌های امنیتی داخل توسن و شرکت‌های امنیتی همکار، اپلیکیشن‎‌های تولید شده را بررسی می‌کنند و مخاطرات امنیتی را جهت اصلاح اعلام می‌کنند. اغلب اوقات تیم توسن بوم جزء اولین مشتریان این استارت‌آپ‌ها هستند و به‌نوعی یک جامعه کاربری اولیه برای آنها به شمار می‌روند تا از نظر عملیاتی و غیرعملیاتی برنامه‌ها مورد تست قرار بگیرند.

 

حمایت بازاریابی توسن بوم از استارت‌آپ‌ها

با توجه به ضریب نفوذ توسن بوم در بین بانک‌های کشور که در حال حاضر به بیش از 14 بانک رسیده است، شانس فین‌تک‌ها برای اتصال به بانک‌های کشور بسیار زیاد است. جلسات ارائه و دمو برای هر کدام از استارت‌آپ‌ها با بانک‌ها از سمت بوم تنظیم می‌شود. یکی از رسالت‌های اصلی توسن، اتصال حداکثری استارت‌آپ‌های فعال در حوزه فین‌تک به شبکه بانکی کشور است که با توجه به ظرفیت‌های بالای توسن این موضوع اغلب با کیفیت خیلی خوبی پیش می‌رود.

 

حمایت مالی توسن بوم از استارت‌آپ‌ها

از نظر مالی توسن بوم در شش ماهه اول قرارداد یا تا زمانی که تراکنش‌های استارت‌آپ‌های فعال در حوزه فین‌تک به 100 تراکنش در روز نرسیده باشد، هیچ‌گونه درآمدی از آنها کسب نمی‌کند و ترجیح می‌دهد این منابع در خود استارت‌آپ گردش پیدا کند. این دوره تنفس باعث می‌شود تا کیفیت محصول و شانس موفقیت آن بالاتر برود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.