راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هشدار به صاحبان موبایل‌های اندرویدی / مراقب بیت‌کوین‌های خود باشید

یک شرکت تولیدکننده نرم‌افزار امنیت سایبری هشدار داده در حمله‌ای جدید برای استخراج پول مجازی، میلیون‌ها کاربر موبایل‌های اندروید مورد هدف قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، کاربران موبایل در برابر ویروس‌های استخراج پول مجازی بسیار حساس هستند. گاهی اوقات خطری که موبایل‌ها را در این زمینه تهدید می‌کند حتی از رایانه‌ها نیز بیشتر است. در همین راستا شرکت Malwarebytes (تولیدکننده نرم‌افزار امنیتی) از یک حمله استخراج پول مجازی خبر داده که میلیون‌ها کاربر دستگاه‌های اندروید را هدف گرفته است. این حمله با تسلط بر موبایل کاربر، پول مجازی Monero استخراج می‌کند.

البته هنوز مشخص نیست این حمله چطور انجام می‌شود، اما محققان معتقدند اپلیکیشن‌هایی همراه با تبلیغات ویروسی عامل این حملات هستند. جالب آنکه این برنامه به طور مخفیانه نیز عمل نمی‌کند. بلکه فعالیت مشکوک وبسایت به کاربر اطلاع داده می‌شود. همچنین به او گفته می‌شود از دستگاه او برای استخراج پول مجازی استفاده می‌شود. تا زمانی که کد captcha وارد نشود این فرایند ادامه می‌یابد.

هنوز تعداد قربانیان این حمله مشخص نیست اما Malwarebytes تاکنون ۵ دامنه اینترنتی را شناسایی کرده که از یک کد captcha استفاده می‌کنند. همچنین آنها از کلیدهای سایت Coinhive نیز در این حمله استفاده می‌کنند.

در کل روزانه ۸۰۰ هزار نفر از این دامنه‌ها بازدید می‌کنند و حداقل دو مورد از این سایت‌ها ماهانه بیش از ۳۰ میلیون بازدیدکننده دارند.

هرچند بیشتر افراد مدت زمان کمی را در این وبسایت‌ها می‌گذرانند (به طور متوسط ۴ دقیقه)، اما همین میزان برای فرایند استخراج پول مجازی زمان زیادی ایجاد می‌کند.

Malwarebytes توصیه کرده کاربران اندروید از فیلترهای وب و نرم‌افزاهای امنیتی برای محافظت در برابر این حملات استفاده کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.