راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سرویس Litepay برای کاربران لایت‌کوین راه‌اندازی می‌شود

لایت‌کوین آماده است تا سرویس پردازنده تراکنش‌های منحصربه‌فرد خودش به اسم لایت‌پی (Litepay) را به‌زودی در دسترس مصرف‌کنندگان قرار دهد. لایت‌پی پردازنده پرداخت لایت‌کوین است که خرده‌فروشان می‌توانند با استفاده از این پردازنده، پرداخت‌های لایت‌کوین خودشان را از هر نقطه از جهان که باشد دریافت کنند.

کیف پول لایت‌کوین هم در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت تا بتوانند لایت‌کوین‌های خودشان را روی کارت لایت‌پی سازگار با ویزای خودشان بارگذاری کنند.

راه‌اندازی چنین سیستمی هم از آن اتفاقاتی است که باعث افزایش قیمت این ارز در بازار خواهد شد.

.

لایت‌پی چیست؟

همانطور که بالاتر توضیح دادیم، لایت‌پی پردازنده پرداخت لایت‌کوین است و به این معنی است که کسب‌وکارها می‌توانند پرداخت‌های لایت‌کوینی و همینطور کارت نقدی انحصاری لایت‌کوین را در هر جای دنیا که باشند، پذیرش کنند.

ارز رمزنگاری‌شده لایت‌کوین در کیف پول دیجیتال کاربر ذخیره می‌شود. از طریق این کیف پول شما می‌توانید پرداخت‌ها و فعالیت‌های لایت‌کوین خودتان را مدیریت کنید و کوین‌های خودتان را روی کارت لایت‌پی ویزا بارگذاری کنید.

کارت لایت‌پی ویزا را می‌توان در تمام جاهایی که کارت ویزا پذیرش می‌شود استفاده کرد و این کارت مستقیما پول را از کیف پول لایت‌کوین شما برمی‌دارد.

در وب‌سایت لایت‌کوین آمده است:

«این سرویس به پذیرندگان انگیزه بیشتری برای پذیرش لایت‌کوین می‌دهد چراکه از آنها در برابر ناپایداری بازار محافظت می‌کند. چراکه پرداخت‌های انجام‌شده از این طریق مستقیما و بلافاصله می‌توانند به دلار تبدیل شوند. همچنین به دارندگان لایت‌کوین هم این امکان را می‌دهد تا در کوتاه مدت و با استفاده از کارت‌های نقدی خودشان بتوانند نقش بیشتری در بازار داشته باشند.»

از مزیت‌های لایت‌کوین نسبت به بیت‌کوین می‌توان به زمان بسیار کوتاه‌تر انجام تراکنش و همینطور کارمزد بسیار پایین‌تر آن اشاره کرد.

بیت‌پی که پردازنده تراکنش‌های بیت‌کوین و بیت‌کوین کش است، برای هر تراکنش 5 دلار کارمزد دریافت می‌کند در حالی که لایت‌پی یک درصد از هر تراکنش را به‌عنوان کارمزد برمی‌دارد.

منبع: Express

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.