راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تجلی بیرونی مفهوم POS 2.0 با راهکار Cloud POS شرکت شاپ

کنگره جهانی صنعت رستوران و فرانچایزینگ از 16 بهمن ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما آغاز شد و همراه با اعطای جایزه ملی به برترین رستوران‌های ایران، تا 18 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

در بخش نمایشگاهی این کنگره سه روزه، شرکت شاپ با راهکار جدید خود در حوزه‌ی صندوق‌های فروشگاهی حضور دارد. این راهکار، یک راهکار جامع و یکپارچه مدیریت فروشگاهی است که می‌تواند به‌صورت عمومی و تا حد قابل قبولی برای تمامی اصناف کار کند و مدیریت فروشگاه و واحد صنفی را بر عهده داشته باشد.

امیرمسعود پورهاشم، مدیراجرایی شاپ درباره رونمایی از این نرم‌افزار می‌گوید: «ما در این کنگره راهکار خود را در خصوص مفهوم POS 2.0 یا به تعبیر دقیق‌تر Cloud POS ارائه می‌کنیم که مفهوم جدیدی در صنعت پرداخت محسوب می‌شود. این راهکار تحت عنوان «شاپ» توسعه داده شده است و می‌تواند تا حد قابل‌قبول و به‌صورت جنریک برای تمامی اصناف کار کند و مدیریت فروشگاه و واحد صنفی را بر عهده بگیرد.»

پورهاشم توضیح داد که یکی از مزیت‌های ما برای مشتریان حق انتخابی است که به آنها می‌دهیم و گفت: «ما سعی کردیم حق انتخاب را به خود واحد صنفی و استفاده‌کننده بدهیم. برای همین پلتفرم‌های لازم را در اختیار شرکت‌های توسعه‌دهنده اپلیکیشن‌های موبایلی گذاشتیم که آنها با توجه به سلیقه خود مشتری و نیازهای اختصاصیشان، اپلیکیشن‌های خودشان را توسعه دهند. برای اینکه حق انتخاب را به واحدهای صنفی بدهیم،  این اپلیکیشن‌ها را در سامانه‌ای به اسم TechStore که در واقع اولین پلتفرم توزیع نرم‌افزارهای پرداخت (The First Payment Application Distribution Platform) است قرار می‌دهیم و تمام کسانی که از سری محصولات اندرویدی ما استفاده می‌کنند، چون در آن دستگاه‌ها امکان دسترسی به TechStore وجود دارد، می‌توانند با بررسی آن اپلیکیشنی را که مورد علاقه‌شان است بخرند و یا به صورت رایگان دانلود کنند.»

بنا به گفته‌های پورهاشم، دستگاه‌های اندرویدی ارائه شده هم از سری محصولات E و یا A شرکت پکس (PAX) هستند؛ دستگاه‌هایی مانندE500 ، E600 و E700 و یا A920، A930، A80 و A90.

علاوه بر حق انتخابی که به مشتری داده می‌شود، مبتنی بر Cloud بودن «شاپ» هم از دیگر مزیت‌های این راهکار به حساب می‌آید. حسن چنین مزیتی هم این است که دارندگان دستگاه‌های اندرویدی که بالاتر به آنها اشاره شد، می‌توانند حتی بدون حضور در محل کسب‌وکارشان، کل واحد صنفی خودشان را مدیریت کنند.

پورهاشم درباره این مدیریت از راه دور گفت: «این مدیریت شامل مدیریت منابع انسانی، مدیریت قیمت‌گذاری و مباحثی مانند ایجاد کمپین می‌شود و دیگر نیازی نیست که صاحب آن کسب‌وکارها در محل کار خود حضور داشته باشد.»

از دیگر مزیت‌های مبتنی بر Cloud بودن راهکار این است که صاحب کسب‌وکار می‌تواند دسترسی‌هایی داشته باشد و بنا به صلاح‌دید خودش، دسترسی‌های متفاوتی را به پرسنل‌ مختلف بدهد تا بتوانند با نرم‌افزار کار کنند.

نکته مهم دیگری که پورهاشم به آن اشاره کرد این است که: «ما داشبوردهایی در اختیار استفاده‌کنندگان از راهکارمان قرار می‌دهیم که می‌توانند به وسیله آن از ترندهای کسب‌وکارشان، اعم از فروش، خرید، موجودی انبار و دیگر گزارش‌های متنوع، آگاهی کامل داشته باشند. آگاهی و اطلاع از این ترندها می‌تواند هم به‌صورت تصویری و هم به‌صورت متنی، بنا به خواسته مشتری، متغیر باشد. همچنین این آمادگی را داریم که تمامی Startup ها و فینتک‌هایی که مایلند بر روی این بستر فعالیت کنند را حمایت کنیم.»

گفتنی است شرکت شاپ در حاشیه این کنگره موفق به دریافت تندیس برترین خلاقیت تجهیز حوزه فروشگاهی با راهکار شاپ شد. این راهکار که به تازگی پیاده‌سازی شده در چندین واحد صنفی مانند صنوف آرایشی بهداشتی، غذاخوری، رستوران‌داری، کافی‌شاپ و … به صورت آزمایشی اجرا شده است. پورهاشم باتوجه به فیدبک‌های دریافتی از این واحدها گفت که به‌زودی خبرهای خوبی در این زمینه منتشر خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.