راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اُسپر، استارت‌آپی برای ارائه سرویس‌های بانکی به کودکان

اُسپر (Osper) یک استارت‌آپ انگلیسی است و با ابتکار و شیوه خلاقانه‌ای که در پیش گرفته، سرویس‌های بانکداری را در دسترس کودکان و نوجوانان قرار می‌دهد. این استارت‌آپ متشکل از مجموعه‌ای از کارت نقدی از پیش پرداخت‌شده و اپلیکیشن موبایلی است که هم در دسترس فرد صاحب کارت و هم در اختیار والدین فرد قرار دارد.

درواقع اُسپر با ارائه کارت بدهی از پیش‌ پرداخت‌شده مسترکارت و یک اپلیکیشن موبایلی بسیار ساده و با طراحی کودکانه، که قابلیت ورود جداگانه هم برای صاحب کارت و هم برای والدینش را دارد، درنهایت منجر به خلق عادات رفتاری مالی مناسب در کودک و همینطور مدیریت پول توسط فرد و والدین می‌شود.

اسپر روی دستگاه‌های اندروید و اپل و iOS اجرا می‌شود و تمام پول‌هایی که در اسپر قرار دارد، توسط بانک‌های معتبر اروپایی و به‌صورت امنی مدیریت می‌شود.

ایندکس ونچرز، هوریزون ونچرز و تعدادی از کارآفرینان و افرادی که در بازار سرویس‌های مالی فعالیت می‌کنند، ازجمله سرمایه‌گذاران استارت‌آپ اسپر به شمار می‌آیند. افرادی که می‌خواهند از سرویس اسپر استفاده کنند باید حداقل 8 ساله باشند و همراه با پدر و مادر و یا سرپرست قانونی‌شان، که حتما مقیم انگلستان و دارای یک کارت نقدی از یکی از بانک‌های انگلستان باشند، ثبت‌نام کنند.

نام کودک روی کارت صادرشده حک می‌شود. در صورت گم‌شدن و یا سرقت کارت، امکان قفل کردن آن توسط والدین وجود دارد. همچنین والدین این امکان را دارند که از میزان و همینطور مکان‌هایی که فرزندشان از کارت استفاده می‌کنند مطلع شوند و حتی امکان خرید آنلاین را هم برایشان فراهم کنند.

اسپر در سال 2012 و توسط الیک وارما راه‌اندازی شد. وارما قبلا با شرکت‌های مکنزی و اسپاتیفای همکاری می‌کرد.

منبع: Crunchbase و Techcrunch

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.