راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ثبت‌نام برای شرکت در همایش تهران هوشمند آغاز شد

نخستین همایش و نمایشگاه «تهران هوشمند» در روزهای ۱۳ و ۱۴ اسفندماه سال جاری در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد و دبیرخانه این همایش از تمامی علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این همایش دعوت به عمل می‌آورد.

به گزارش روابط عمومی فاوای شهرداری تهران، علاقه‌مندان به موضوعات فناوری اطلاعات و ارتباطات و شهر هوشمند می‌توانند با مراجعه به سایت همایش به آدرس smart.tehran.ir ثبت‌نام کنند.

رویداد دوروزه تهران هوشمند، رویدادی تخصصی و کاربردی است که در حال حاضر شامل بخش‌های زیر است:

۱- انجام حداقل شش سخنرانی کلیدی توسط شهردار تهران، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و یا یکی از معاونین ایشان، دو سخنران خارجی و دو نفر از مقامات و مسئولین ارشد کشوری مرتبط به شهر هوشمند

۲- میزگردهای تخصصی با حضور بازیگران اصلی شهر هوشمند در کشور

۳- کارگاه‌های ارائه محصول و معرفی خدمات

۴- نمایشگاه جانبی با حضور شرکت‌ها و سازمان‌هایی که در این زمینه خدمت و محصولی برای عرضه دارند.

۵- بخش استارت‌آپ‌های فعال در زمینه مدیریت شهری

 

اهمیت همایش تهران هوشمند و اهداف آن

در سال‌های اخیر اقدامات مختلفی در سراسر کشور و شهر تهران حول موضوع شهر هوشمند انجام شده است که به نظر می‌رسد علیرغم توفیقاتی که داشته‌اند تا رساندن تهران به شهری با استانداردهای هوشمند فاصلهٔ زیادی دارند و کارهای نکرده و ناتمام زیادی وجود دارد.

این‌که تهران به عنوان بزرگ‌ترین کلان‌شهر و پایتخت کشور، به عنوان یک شهر نمونه هوشمند در چه جایگاهی قرار دارد و زیرساخت‌هایش چیست؟ این‌که کدام یک از پازل‌های شهر هوشمند در این کلان‌شهر تعریف و اجرا شده است و کدام یک مغفول مانده است؟ و این که مسئول هر بخش و متولی کل این موضوع چه کسی است و سؤالات دیگری در این خصوص، از اهدافی است که در اجرای اولین همایش تهران هوشمند به دنبال آن هستیم.

سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، در دوره جدید بنا دارد با سرلوحه قرار دادن رویکرد کلیدی تهران، شهر امید، مشارکت و شکوفایی و عطف به برنامه سوم جامع شهرداری تهران در این رویداد ضمن پرداختن به سؤالات فوق، به مواردی همچون بررسی جایگاه تهران هوشمند در برنامه پنج‌ساله سوم شهر تهران، گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در زمینه هوشمندی شهر تهران، معرفی برنامه‌ها و طرح‌های پیش رو برای هوشمند سازی تهران در دوره جدید، تبیین موضوع شهر هوشمند از منظر داخلی و بررسی نمونه‌های موفق شهر هوشمند در دنیای واقعی اطراف ما می‌پردازد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.