راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شیردل: USSD بدون سنجش اولیه به اشتباه مورد استفاده قرار گرفت

بانک مرکزی با ابلاغ بخشنامه‌ای، از نیمه بهمن سال جاری انجام تمام تراکنش‌های مالی به ‌جز پرداخت قبوض عمومی، در تمام‌ درگاههای بدون كارت را منوط به رمزنگاری مبدأ تا مقصد تراکنش کرد. هرچند تصمیم بانک مرکزی در جهت ارتقای سطح امنیت مبادلات تراكنشهاي غير حضوری مردم و پیشگیری از سوءاستفاده احتمالی اطلاعات حساس کارت در مبادلات الکترونیکی بدون حضور کارت است؛ اما از سوی فعالان و صاحبان صنعت بانکداری و مخابراتی نیز اختلاف نظرهایی در موافقت و مخالفت این تصمیم بانک مرکزی وجود دارد.

ساسان شیردل مدير فناوری اطلاعات بانک مسکن نیز از آن دسته از افرادی است که معتقد است استفاده از بستر USSD به شیوه‌ای که تاکنون در صنعت پرداخت کشور مورداستفاده قرار گرفته بود، قطعاً ناامن بوده و دلیل اینکه تاکنون از این بستر استفاده می‌شده را بحث فرهنگ این موضوع مطرح کرده است. شیردل در این خصوص گفت: «بستر USSD نیز مانند یکسری از تکنولوژی‌ها که از ابتدا موردبررسی قرار نگرفتند و از هیچ ابعادی سنجشی در خصوص آن‌ها صورت نگرفته، به اشتباه مورداستفاده قرار گرفته است.»

او همچنین اقدام بانک مرکزی در ایجاد محدودیت در بستر كد دستوری (USSD) را صحيح ارزيابی کرد و گفت: «به نظر بنده هر وقت و در هر جایی جلوی انجام فرایندی اشتباه را گرفت، حرکت درستی صورت پذيرفته است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.