راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بهره‌برداری از امکانات و فناوری‌های ایمن ضامن بقاء و رضایت‌مندی مردم

سید ناصر طاهری؛ مدیرعامل شرکت پشتیبانی افزارهای رایانه‌ای سداد (پارس) / با توجه به مقتضیات زمان و توسعه فناوری‌های نوین و سوق دادن جامعه به سمت بهره‌برداری از این‌گونه امکانات، به‌صورت اجتناب‌ناپذیر لازم و بلکه ضروری است که امنیت این فضای جدید فراهم شود تا مشتریان و مردم با اطمینان بیشتری بتوانند فعالیت کنند.

اکنون‌که امکانات موبایلی فضای امن و ایمن‌تری را با اپلیکیشن‌های قوی‌تری و با رمزنگاری مطمئن در اختیار جامعه و فضای کسب‌وکار قرار داده‌اند، دیگر نبایستی از فضای ناامن USSD که عمدتاً کاربردهای مخابراتی دارد استفاده کرد.

کدهای دستوری که از طریق USSD اجرا می‌شود بدون رمزنگاری بوده و تمام اطلاعات کاربران را به سهولت در اختیار دیگران قرار می‌دهد. اصولاً در فرایند تحولات تکنولوژی و فناوری اطلاعات همواره عنصر امنیت هم برای سرویس‌دهندگان مهم است و هم برای همه کسانی که از این خدمات بهره‌برداری می‌کنند؛ و اگر تاکنون نیز از مسیر کدهای USSD استفاده می‌شده چون‌که زیرساخت‌ها و اپلیکیشن‌های موبایلی توسعه لازم و کافی را نداشتند؛ اما اکنون شرایط و توسعه مناسب به وقوع پیوسته و از جایگاه حاکمیتی بانک مرکزی بایستی جهت ایجاد امنیت پرداخت‌ها و جلوگیری از سوءاستفاده کلاه‌برداران اقدام به متوقف کردن USSD می‌کرد که خوشبختانه این اتفاق خوب و قابل‌تحسین افتاد.

باید تأکید کرد که با وجود امکاناتی نظیر دستگاه‌های خودپرداز، پیام‌رسان‌ها، دستگاه‌های کارت‌خوان و دستگاه‌های جدیدتری همچون خودپرداز غیرنقد و VTM و سایر ابزارهایی که در اختیار مردم و مشتریان قرار گرفته است، دیگر جای نگرانی برای فضای کسب‌وکار نخواهد بود و اگر دغدغه اندکی هم وجود دارد با جایگزینی این ابزارها و مبدل شدن به فرهنگ عمومی انشاالله به‌زودی مرتفع می‌شود. مردم و صاحبان کسب‌وکار یقیناً امنیت داده‌ها و اطلاعات شخصی را بر مسائل جانبی ترجیح می‌دهند و جای نگرانی نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.