راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رویداد مسترکارت با محوریت نوآوری برگزار شد / جای پای مستر

ماهنامه عصر تراکنش / نوآوری همه را به تکاپو واداشته است. حتی کسب‌وکارهای بزرگی مانند مسترکارت هم نمی‌توانند یک گوشه بنشینند و تماشا کنند که آینده چه چیزی برای آن‌ها کنار گذاشته است. به همین خاطر آن‌ها امسال رویداد نوآورانه‌شان را در میامی برگزار کردند. البته وقتی رویدادی در میامی برگزار می‌شود، یعنی اینکه مقدار زیادی شوخی و بامزه‌بازی هم در آن هست. منتها نکته مهم اینجاست که مسترکارتی‌ها به این نتیجه رسیدند که باید یک کاری بکنند.

در برنامه آن‌ها استیو ووزنیاک هم حضور داشت که این روزها دیگر پای ثابت تمام رویدادهای مرتبط با فناوری‌های مالی شده است. مسترکارت در مانی ۲۰۲۰ هم از نسخه نمایشی تجربه خرید واقعیت افزوده خودش رونمایی کرده بود. این عینک‌های هوشمند برخی ویژگی‌های محصول، مانند قیمت آن را، به‌صورت دیجیتالی و هنگام خرید به مصرف‌کننده نشان می‌دهد. سپس فرد می‌تواند با استفاده از مسترپس کالای مورد نیازش را خریداری و از طریق اسکن عنبیه چشم، هویت خودش را تایید کند.

نسخه نمایشی این سرویس در رویداد مانی ۲۰۲۰ لاس‌وگاس رونمایی شد. البته این رونمایی به‌همراه اعلام خبر همکاری مسترکارت با شرکت سواروسکی برای ایجاد اپلیکیشن خرید بر مبنای واقعیت مجازی بود. هرچه تکنولوژی‌های جدیدی مانند واقعیت افزوده و واقعیت مجازی محبوبیت بیشتری بین افراد پیدا می‌کنند، به همان نسبت هم فرصت‌های بزرگ بیشتری برای بازیکنان حوزه پرداخت وجود خواهد داشت. بد نیست بدانید که مسترکارت به‌دنبال استفاده از فناوری زنجیره بلوک در زیرساخت‌های پرداختی‌اش است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.