راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ساختن توسن‌های جدید / نگاهی به شرکت تک‌وست

ماهنامه عصر تراکنش / تک‌وست به‌دنبال پیوند دانش، فناوری و سرمایه است و از زمانی که محمد فاطمی در راس این هلدینگ قرار گرفته، توانسته توسن یکپارچه را در بازار پیش ببرد. توسن زمانی که در سال ۱۳۷۸ توسط سیدولی‌اله فاطمی اردکانی و دوستان او شروع شد، قصدش این بود که برای بانک‌ها نرم‌افزار بنویسد. به‌مرور این شرکت نرم‌افزاری ابعاد گسترده‌تری پیدا کرد. آن‌ها دقیقاً در زمانی که بانک‌های خصوصی در این کشور در حال شکل گرفتن بودند، پا به عرصه گذاشتند و از این فرصت تاریخی به بهترین شکل استفاده کردند.

توسن کارش را با نرم‌افزار شروع کرد و در ادامه به عرصه‌های سخت‌افزاری و مهم‌تر از آن عرصه ارائه خدمت وارد شد. اکنون توسن و جایگاهش در بازار بین‌بانکی ایران به‌آسانی دست‌یافتنی نیست و برخلاف بسیاری از کسب‌وکارهای نوپا و پرسروصدای ایرانی آن‌ها صاحب فناوری هستند. در این مسیر آن‌ها به این فکر افتادند که شرکت‌های مختلفی را که در طول زمان شکل گرفته بودند، زیر یک چتر واحد جمع کنند؛ آن چتر واحد هلدینگ توسن بود که به‌مرور ابعاد گسترده‌تری پیدا کرد و به شرکت تک‌وست تبدیل شد.

تک‌وست تلاش می‌کند در فضای سرمایه‌گذاری یکی از شرکت‌های تعیین‌کننده بازار باشد. آن‌ها به دستاوردشان که توسن است افتخار می‌کنند و به‌دنبال این هستند که در کنار شرکت‌های دیگری که در این سال‌ها ساخته‌اند، کسب‌وکارهای موفق بیشتری را هم اضافه کنند. محمد فاطمی که سابقه نرم‌افزاری دارد و در شرکت توسن از پایین شروع به رشد کرده است، این روزها به‌دنبال این است که بتواند همانند برادر بزرگ‌ترش توسن‌های زیادی به جامعه ایرانی معرفی کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.