راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره برادران وینکلوس میلیاردرهای معروف بیت‌کوین بیشتر بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / کامرون و تیلور وینکلووس دو برادر آمریکایی هستند که علاوه بر اینکه به‌عنوان یک کارآفرین اینترنتی شناخته شده‌اند، در رشته قایقرانی نیز فعال هستند و در المپیک پکن سال 2008 و در قالب یک تیم دونفره و از کشور آمریکا در این مسابقات شرکت داشتند.

آن‌ها همچنین همراه با دیویا نارندرا، همکلاسی‌شان در دانشگاه هاروارد پلتفرم CONNECT YOU را راه‌اندازی کردند که یک شبکه اجتماعی بود. این پلتفرم هرچند به سرانجامی نرسید، اما آن‌ها موفق شدند با متهم کردن مارک زاکربرگ به دزدی از ایده‌شان در راه‌اندازی شبکه اجتماعی فیس‌بوک، 65 میلیون دلار به جیب بزنند.

آن‌ها اکنون به‌عنوان سرمایه‌گذار خطرپذیر در فضای استارت‌آپی و کسب‌وکاری آمریکا به فعالیت می‌پردازند و حدود یک و نیم میلیون دلار در استارت‌آپ BitInstant که یک صرافی بیت‌کوین در نیویورک است، سرمایه‌گذاری کرده‌اند. در حالی که مخفی‌سازی هویت با بیت‌کوین آسان است، اما آن‌ها با افتخار سرمایه‌گذاری‌شان را در این ارز رمزنگاری‌شده اعلام کرده‌اند. دوقلوهای وینکلووس در آوریل 2013 اعلام کردند که یک درصد از همه بیت‌کوین‌های جهان را در اختیار دارند. این مقدار حدود ۱۶۰۰۰۰ واحد بیت‌کوین است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.