راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تلگرام مدعی است که با 2 میلیارد دلار می‌تواند تمام مشکلات زنجیره بلوک را حل کند

برخی از سرمایه‌گذاران حوزه ارزهای رمزنگاری‌شده به‌دنبال عرضه اولیه ارزهای رمزنگاری‌شده‌ای (ICO) هستند که قرار است تلگرام آن را عرضه کند. قرار است که 2 میلیارد دلار در برنامه عرضه اولیه ارزهای رمزنگاری‌شده سرویس پیام‌رسان تلگرام در این ماه ارائه شود و چنین چیزی امکان ساخت و پشتیبانی از سیستم پرداخت روی پلتفرم را برای این شرکت فراهم می‌سازد.

تلگرام به سرمایه‌گذاران وعده داده است که اگر ارز رمزنگاری‌شده داخلی تلگرام را خریداری کنند، برخی از مشکلات مهم و اساسی مربوط به زنجیره بلوک را حل خواهد کرد.

در حال حاضر فضای ICO، فضای پر تب و تابی است و هیجانی که سرمایه‌گذاران در خصوص عرضه اولیه ارزهای رمزنگاری‌شده دارند چیزی بیشتر از یک هیجان زودگذر است.

این سرویس پیام‌رسان در حال حاضر چیزی بیش از 100 میلیون کاربر روی سرویس پیام‌رسان رمزنگاری‌شده خودش دارد و خیلی از آنها به دنبال سرویس‌هایی مانند حافظه فایل‌های غیرمتمرکز، مرورگر ناشناس و پرداخت‌های خرد رمزنگاری‌شده هستند که همگی اینها در مقاله‌ای به نام شبکه باز تلگرام (TON) توصیف شده است.

تحقق وعده و وعیدهای ارائه‌شده در آن مقاله نیاز به این دارد که برخی از چالش‌های مبهم ارزهای رمزنگاری‌شده تمام و کمال برطرف شود. فناوری زنجیره بلوک، سیستمی است که بسیار ارزان‌تر و کارآمدتر و به‌صورت غیرمتمرکز می‌توان از آن درمقیاس وسیع‌تری استفاده کرد. تلگرام گفته است که TON می‌تواند این کار انجام دهد اما هیچ توضیحی نداده که چطور می‌خواهد این کار را انجام دهد.

گرچه ممکن است رویای زنجیره بلوک تلگرام در نگاه اول منطقی به نظر برسد، اما بسیاری از متخصصان ارزهای رمزنگاری‌شده همچنان نسبت به این موضوع شک و تردید خواهند داشت و تا زمانی که تلگرام روشن نکند که چطور می‌خواهد برخی مشکلات فنی و اقتصادی موجود را برطرف کند این شک و تردید آنها رفع نخواهد شد.

منبع: MIT Technology Review

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.