راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بیگدلی: نقشه راه بانکداری دیجیتال در بانک ملت تدوین می‌شود

مدیرعامل بانک ملت اعلام کرد که پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال در دستور کار این بانک قرار گرفته و در مرحله کنونی، نقشه راه پیاده‌سازی این نوع بانکداری تدوین شده است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، محمد بیگدلی در پنلی در حاشیه همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، تأثیر فناوری‌های اطلاعاتی نوین را بر آینده صنعت بانکداری تشریح کرد و گفت: «به پیش‌بینی بسیاری از مؤسسات بین‌المللی، بانکداری دیجیتال مدل آینده صنعت بانکداری در دنیا خواهد بود.»

او با بیان این نکته که بر اساس پیش‌بینی این مؤسسات، بانکداری دیجیتال دیگر تنها یک گزینه نیست که بانک‌ها به راحتی آن را نادیده بگیرند، تأکید کرد: «طبق پیش‌بینی‌ها، بانکداری دیجیتال یک ضرورت در دستور کار روزانه بانک‌ها است و بانک‌ها در سراسر جهان به‌صورت فعالانه‌ای در حال اجرای مباحث دیجیتالی شدن در فرآیندهای داخلی و خدمات خود هستند.»

مدیرعامل بانک ملت تأکید کرد: بانکداری دیجیتال فراتر از به‌کارگیری صرف فناوری‌های دیجیتالی، تأثیر عمقی بر استراتژی، ساختار و منابع انسانی بانک می‌گذارد.

او با اشاره به این نکته که به پیش‌بینی موسسه گارتنر، صنعت بانکداری ۱۱ درصد ارزش اقتصادی صنعت اینترنت اشیا را در سال ۲۰۲۰ از آن خود خواهد کرد، یادآور شد: «این فناوری پتانسیل تأثیرگذاری در آینده صنعت بانکداری خواهد داشت.»

به گفته بیگدلی، اینترنت اشیا، مجموعه استانداردها، پروتکل‌ها، دستگاه‌ها و فناوری‌های لازم برای برقراری ارتباط و انتقال اطلاعات بین دستگاه‌های هوشمند در سطح جهانی است.

مدیرعامل بانک ملت از پیاده‌سازی نرم‌افزار بانکداری روی ساعت هوشمند، خودپردازهای سیار قابل ردیابی از طریق تلفن همراه، امکان پرداخت صرفاً با تماس کارت بدون وارد کردن رمز، امکان مدیریت حساب و مسیریابی شعبه از طریق عینک گوگل به کمک فناوری واقعیت افزوده و پیاده‌سازی برنامه‌های مدیریت مالی شخصی روی ساعت هوشمند را نمونه‌هایی از خدمات قابل ارائه مبتنی بر فناوری اینترنت اشیا در صنعت بانکداری برشمرد.

او در عین حال به هوشمندی کسب‌وکار و کاربرد آن در صنعت بانکداری (بانکداری هوشمند) اشاره کرد و ادامه داد: «هوشمندی کسب‌وکار در حوزه‌های مختلف بانکداری از جمله مدیریت ریسک اعتباری، فروش محصول به مشتریان، بخش‌بندی مشتریان، مدیریت ارزش چرخه مشتری، بهینه‌سازی فرآیندها، جلوگیری از جعل و تقلب، مدیریت ریسک تطبیق و تحلیل‌های پیشرفته مالی، کاربرد دارد.»

بیگدلی با تأکید بر این نکته که هم‌اکنون بازاریابی دیجیتال، بازاریابی سنتی را به چالش کشیده است، تصریح کرد: «بازاریابی دیجیتال مزایای بسیاری برای صنعت بانکداری از جمله افزایش جذب مخاطب هدفمند، افزایش نرخ تبدیل کاربر عادی به مشتری، بهبود آگاهی از برند، افزایش نرخ بازگشت سرمایه، بهبود کیفیت داده و افزایش ترافیک وب‌سایت دارد.»

او با بیان این نکته که شعب بانک‌ها باید متناسب با دیجیتال شدن صنعت بانکداری، متحول شوند، اظهار داشت: «هوشمندشدن شعبه به معنای استفاده صرف از فناوری نیست بلکه به معنای بازنگری مجدد در نقش شعبه، بازطراحی فرآیندهای کاری، توسعه دستگاه‌های هوشمند همراه با چیدمان جدید شعبه است به گونه‌ای که تجربه منحصر به فردی را برای مشتری ایجاد کند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.