راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

منصور رشتی: بانک تجارت شاخص‌ترین پروژه سال ۹۰ اینفوتک بود

منصور رشتی، رییس هیات مدیره شرکت فناوری جهانی پارس در مروری بر عملکرد سال ۹۰ و بررسی اهداف و برنامه‌ها آتی این شرکت مهم‌ترین نقطه ضعف یا مانع در مسیر توسعه بانکداری الکترونیکی در ایران را گروه‌هایی معرفی کرد که به اعتقاد وی تخصصشان این است که شرکت‌هایی که می‌خواهند کار کنند را بزنند یا تضعیف کنند.

وی در ادامه گفت: بی‌تعارف باید بگویم که بعضی از شرکت‌ها ماموریت دارند حتما این کار را انجام دهند و چه بد که ماموریتشان را خوب انجام می‌دهند و حتی در تمام ارگان‌های تصمیم‌گیری نفوذ کرده‌ و مانع می‌شوند که شرکت‌های پویا کار خودشان را انجام داده و به مرحله اجرا برسانند. چون به محض اینکه سرویس‌های جدید بیایند سیستم‌هایی که در حال اجرا هستند کاملا کنار گذاشته خواهند شد. به اعتقاد من این مورد یکی از موانع اصلی در توسعه بانکداری الکترونیکی در ایران است.

رییس هیات مدیره شرکت فناوری جهانی پارس در پاسخ به این سوال که آیا توانسته‌اید در حوزه تخصصی کارت‌های بانکی نیز موفقیت‌های حوزه پایانه‌های فروش را کسب کنید، گفت: خوشبختانه روی حوزه تخصصی کارت‌های بانکی و حوزه‌های مرتبط با تولید و شخصی‌سازی سرمایه‌گذاری زیادی کردیم و برای این کار سراغ بهترین‌ها در دنیا رفتیم، ولی متاسفانه به دلیل تقلب‌هایی که خیلی از شرکت‌ها می‌کنند و کم‌لطفی دارند و حتی به خاطر اظهار غلط، تعرفه‌ها را عوض می‌کنند، امکان یک رقابت سالم و کیفی بر اساس مزیت محصول را از دیگران سلب می‌کنند.

وی مهم‌ترین پروژه‌ای که سال ۹۰ انجام داده است را پروژه بانک تجارت معرفی کرد و گفت: سال ۹۰ به صورت مستمر در حال مطالعه بازار و نیازسنجی بودیم و پروژه‌های خیلی خوبی را پیشنهاد دادیم. در مناقصات و پروژه‌های مختلفی شرکت کردیم که همگی خوب و مهم بودند، اما به اعتقاد من پروژه بانک تجارت شاخص‌ترین آن‌ها بود.

منصور رشتی درباره تمرکز در حوزه بانکی و فناوری‌های جدید مانند NFC و موارد جدید دیگر در سال ۹۱ تمرکز اظهار کرد: ما در NFC سرمایه‌گذاری خوبی خواهیم کرد و در موبایل بانکینگ هم سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و در سیستمی که برای پارس تامین پیش‌بینی شده حتی می‌توانیم به صورت ASP برای اپراتور‌ها و بانک‌ها این‌گونه سرویس‌ها را عرضه کنیم.

وی افزود: مورد دیگری که روی آن برنامه‌ریزی کردیم E-voucher است و در سال آتی E-voucher فعلی به Top-UP تبدیل خواهد شد و برای پروژه بانک تجارت از آن استفاده خواهد شد. همان‌طور که می‌دانید در تکنولوژی E-voucher شارژ الکترونیک را می‌خریم و سپس رسید می‌گیریم، اما در Top-UP دیگر نیازی به رسید نداریم و به صورت آن لاین به سرور اپراتور‌ها متصل می‌شویم و به مجردی که شماره موبایل در پایانه فروش زده می‌شود و خرید انجام می‌گیرد در‌‌ همان لحظه این انتقال وجه یا Credit از شرکت‌های اپراتوری به موبایل به صورت آن‌لاین و سریع انجام می‌شود.

رییس هیات مدیره شرکت فناوری جهانی پارس برنامه سال آینده این شرکت برای بانکداری متمرکز و کُربنکینگ را این‌گونه توضیح داد: در سه سال گذشته با تمنوس این کار را شروع کردیم و تمنوس هم در دنیا شماره یک بوده و هست. امروز ما یک تیم متخص تربیت کردیم و حالا قصد داریم برای اولین بار پیاده‌سازی این سیستم جامع را در سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح راهبری کنیم و بعد از اجرای پروژه ما می‌توانیم محصولات مختلفی را به بانک‌ها ارائه دهیم.

وی در ادامه گفت: برای اجرا کردن این سیستم که با شرکت پارس تامین اجرا می‌شود، سیستم را بومی‌سازی خواهیم کرد و انتظار داریم با این کار روی چند بانک متوسط ایران متمرکز شویم و برای بانک‌های کوچک‌تر به صورت ASP (Application Service Provider) وارد عمل خواهیم شد.

منبع: نشریه داخلی شرکت اینفوتک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.