راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کیوسک بیمارستانی و بن الکترونیک موضوع کارگاه دوم به پرداخت ملت در همایش بانکداری الکترونیک

در هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، شرکت به پرداخت ملت در دومین کارگاه خود به معرفی دو محصول کیوسک بیمارستانی و بن الکترونیک پرداخت.

محمد حیدری کارشناس واحد کسب‌وکار به پرداخت ملت محصول کیوسک بیمارستانی را ارائه کرد. حیدری از روند پرداخت هزینه بیمارستانی سخن کفت و نحوه دریافت وجه را تشریح کرد.

حیدری در خصوص کیوسک بیمارستانی به پرداخت ملت گفت: «ارائه خدمات در تمام طول شبانه‌روز به‌صورت 24*7، اتصال به نرم‌افزارهای HIS، صفحه نمایشگر لمسی، قابلیت تنظیم انواع رسید و ارائه خدمات بدون نیاز به حضور نیروی انسانی از قابلیت‌های این کیوسک هستند.»

همچنین او در خصوص مزایای این کیوسک اظهار کرد: «کاهش خطای انسانی، افزایش سرعت و دقت در انجام فرآیندها، ایجاد سهولت، افزایش رضایت، کاهش صف و راهنمای صوتی از مزایای کیوسک بیمارستانی به پرداخت ملت هستند.»

پریسا ثنایی کارشناس ارشد واحد طراحی به پرداخت «بن الکترونیک» را ارائه کرد. بن الکترونیک یا حساب اعتباری مجازی دومین محصولی بود که به پرداخت ارائه کرد.

ثنایی ابتدا تاریخچه‌ای در خصوص بن‌های کاغذی تا به امروز بیان کرد و استفاده از کارت بانکی به جای کارت کاغذی را توضیح داد.

کارشناس ارشد واحد طراح به پرداخت گفت: «سازمان‌ها، مؤسسات و شرکت‌ها درخواست‌کنندگان این سرویس هستند. بن الکترونیک با دادن سرویس‌های تسهیلات خرید کالا یا خدمات به پرسنل یا مشتریان واجد شرایط بـدون پرداخت نقدی عمل می‌کند.»

ثنایی ادامه داد: «خرید از فروشگاه‌های البسه، لوازم خانگی، استفاده از خدمات ورزشی باشگاه‌ها و استفاده از خدمات مسافرتی نمونه‌هایی از کاربرد بن الکترونیک به پرداخت ملت هستند.»

در ادامه ثنایی روال اجرای توسط سازمان‌ها، مؤسسات و شرکت‌ها را تشریح کرد و سرویس‌های ارائه شده در سامانه بن الکترونیک را برشمرد.

ویژگی‌های سامانه بن الکترونیک به شرح زیر است:

  • نیازی به چاپ کارت جدید وجود نداشته و از کارت‌های (عضو شتاب) موجود نزد کاربران سرویس استفاده می‌شود
  • سازمان به تعداد نامحدود قابل سرویس‌دهی است
  • برای هر شماره کارت بانکی در هر سازمان می‌توان حداکثر تا 5 سرویس اعتباری مختلف ارائه شود
  • تبادل اطلاعات بین سازمان و سوییچ به پرداخت ملت به‌صورت فایلی و وب سرویس امکان‌پذیر است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.