راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تسکا در روزهای همایش از استارت‌آپ بینگو رونمایی کرد

شرکت تسکا در هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در غرفه 41 طبقه اول با معرفی محصول پولام و رونمایی از استارت‌آپ بینگو حضور داشت.

با مهدی عبادی، مدیر واحد پرداخت تسکا، درباره این دو روز همایش صحبت کردیم و باتوجه به اینکه اولین سالی بود که تسکا در این نمایشگاه غرفه داشت، خواستیم تا نظرش را درباره این دوره از همایش و اینکه آیا نتایج خوبی که مدنظرشان بود را به دست آوردند یا نه جویا شویم.

عبادی در پاسخ گفت: «ما می‌خواستیم درباره پولام و بینگو با مدیران بانکی و شرکت‌های پی‌اس‌پی صحبت کنیم. طبق روال همه نمایشگاه‌ها، همه چیز در نمایشگاه خوب است، همه، قول‌های مختلفی می‌دهند و همه توافقات و گفتگوها انجام می‌شود اما باید دید که بعد از نمایشگاه چه اتفاقی می‌افتد. آیا بعد از نمایشگاه تمام آن قول‌ها انجام می‌شود یا نه.»

عبادی توضیح داد که هدف تسکا از حضور در این دوره از همایش این بود که در خصوص محصول بینگو و bbPOS بیشتر با بانک‌ها و پی‌اس‌پی‌ها تعامل داشته باشند و در لایه پولام هم می‌خواستند که با بانک‌ها بیشتر در ارتباط باشند. با اینکه این ارتباطات همانطور که تسکا می‌خواست پیش رفت با این حال عبادی اظهار امیدواری کرد که تمام آن توافقاتی که در روزهای نمایشگاه انجام شد بعد از نمایشگاه هم اتفاق بیفتد.

در خصوص رونمایی از استارت‌آپ بینگو که در روزهای همایش انجام شد، عبادی توضیح داد که دو دسته واکنش نسبت به این استارت‌آپ بینگو وجود داشت و گفت: «یک دسته افرادی بودند که در حوزه mPOS و سرویس‌های مدرن کار نکردند و طبیعی است که برایشان جذاب بود. به هر حال از سال 83 که سرویس دستگاه کارتخوان در کشور راه افتاد، شرکت‌های پی‌اس‌پی هنوز همان سرویس‌هایی را ارائه می‌دهند که همان سال 83 ارائه می‌دادند. ما کار مدرن‌تری انجام دادیم و اتفاقی که در دنیا در حال وقوع است را مدل کردیم. چنین چیزی اتفاق جالبی است و جلب توجه می‌کند و پی‌اس‌پی‌ها و بانک‌ها علاقه‌مندند که روی آن‌ها کار کنند. از طرف دیگر از آنجایی که پذیرش یک اتفاق جدید سخت است، واکنش‌هایی هم بود که کمی تهاجمی‌تر بودند و برای افراد سوال و دغدغه‌هایی ایجاد می‌شود. برای مثال ما در حوزه بینگو می‌خواهیم با پی‌اس‌پی‌ها رقابت کنیم و این کار برای آن‌ها یک چالش جدید است.»

عبادی درباره عملکرد بینگو هم توضیح داد که شما به عنوان یک مصرف‌کننده که یک کسب‌وکار خانگی دارید می‌توانید در سایت بینگو ثبت نام کنید و یکی از دستگاه‌های bbPOS که موجود است را خریداری کنید.

به گفته عبادی این محصول از طریق پست برای شما ارسال می‌شود و بعد از آن مشتریان شما می‌توانند کارت بکشند و به شما پول بدهند. وقتی این کشیدن کارت انجام می‌شود و تراکنش شکل می‌گیرد، ما یک اپلیکیشن حسابداری نیز به شما می‌دهیم که تراکنش‌ها روی آن ثبت می‌شود و شما می‌توانید تسویه حساب‌هایتان، مدیریت مالی و کارهای دیگری را روی آن انجام دهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.