راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کتاب راهنمای بیت‌کوین در هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت رونمایی می‌شود

کتاب راهنمای بیت‌کوین که توسط شبکه راه پرداخت ترجمه و منتشر شده است،  در هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت رونمایی می‌شود. این کتاب با زبانی ساده به توصیف بیت‌کوین می‌پردازد و به سوءبرداشت‌هایی که در خصوص این ارز دیجیتالی محبوب وجود دارد، پاسخی روشن می‌دهد. یان دی‌مارتینو، نویسنده این کتاب است و پیمان رحمانی، احمد میردامادی و رضا قربانی از شبکه راه پرداخت نیز کار ترجمه و ویرایش محتوایی آن را برعهده داشته‌اند.

«راهنمای بیت‌کوین» که در چاپ اول با تیراژ یک هزار نسخه منتشر شده است، برای اولین بار در هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت رونمایی می‌شود.

عنوان فرعی کتاب، نگاهی به شیوه‌های دریافت، سرمایه‌گذاری و پرداخت اولین ارز رمزنگاری شده غیرمتمرکز است. این کتاب ۲۲ فصل دارد. نویسنده در ابتدای کتاب می‌نویسد: «این اولین کتاب من است و به همین دلیل، ادعا نمی‌کنم به چیزهایی که قرار است در اینجا مورد بحث قرار گیرند، اشراف کامل دارم. تنها چیزی که می‌دانم این است که وقتی می‌خواهید کتابی بنویسید، باید بدانید که مخاطبین کتاب شما چه کسانی هستند. این موضوع، در مورد نوشتن هر چیزی صدق می‌کند، اما به‌طور قطع، در مورد کتاب‌هایی که طول کلمات آن‌ها بیش از ۸۰ هزار لغت است، شناخت مخاطب، اهمیت بیشتری خواهد داشت. هیچ کسی دوست ندارد که بعد از مدت‌ها تلاش، نتیجه کارهایش هدر برود.»

رضا قربانی مدیرعامل شبکه راه پرداخت از دلایل انتخاب این کتاب برای ترجمه گفت: «این روزها کمتر کسی کتاب می‌خواند! ما در شبکه راه پرداخت تلاش می‌کنیم، موضوع خشک و نه‌چندان جذاب بانکداری را با کمک کتاب‌هایی با زبانی متفاوت به موضوعی جذاب تبدیل کنیم.»

به گفته او، انتشارات تراکنش بخش تولید کتاب و آموزش شبکه راه پرداخت است. در چند سال اخیر، این شبکه کتاب‌های هیجان‌انگیزی در زمینه بانکداری منتشر کرده و بااینکه فعلاً رویکرد ترجمه کتاب‌های معروف جهان در زمینه فین‌تک را در برنامه خود دارد، اما دست به تألیف تنها دانشنامه بانکداری و پرداخت ایران به زبان فارسی هم زده‌است.

انتشارات تراکنش تاکنون اقدام به انتشار هفت کتاب با عناوین فرهنگ واژه‌های بانکداری و پرداخت الکترونیک، دانشنامه پرداخت و بانکداری الکترونیکی، بانک ۳.۰، بانک دیجیتال،  بانکداری مجازی، گسست بانک‌ها و فین‌تک در یک نگاه کرده است. این انتشارات همچنین تا پایان امسال درصدد منتشر کردن شش عنوان کتاب‌ از جمله بانک هوشمند، شکست بانک‌ها، قدرت بانکداری همراه، کتاب فین‌تک، خداحافظ بانک‌های عزیز و  شکست بانکداری است.

علاقه‌مندان برای خرید این کتاب می‌توانند با شبکه راه پرداخت به شماره ۰۲۱۴۶۰۱۰۵۳۹ تماس بگیرند و یا در نمایشگاه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت به غرفه شبکه راه پرداخت مراجعه کنند.

 ببینید:شبکه راه پرداخت فصل چهارم کتاب راهنمای بیت‌کوین را تقدیم می‌کند / چه کسی بیت‌کوین را اداره می‌کند؟

مصاحبه راه پرداخت با پیمان رحمانی در خصوص کتاب راهنمای بیت کوین را در ویدیوی زیر ببینید.

بخشی از یادداشت نویسنده درباره کتاب

به دنبال کتابی بودم که توضیحاتش درباره بیت‌کوین، برای من قابل‌فهم باشد و درعین‌حال، نقاط ضعف و قوت ارزهای رمزی را روشن کند. به نظر می‌رسید که طرفداران دو آتشه بیت‌کوین، جنبه‌های منفی آن را از دید دیگران مخفی کرده‌اند و به همین دلیل می‌خواهیم در این کتاب، همه چیزهای مربوط به بیت‌کوین را برای خواننده بیان کنم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.