راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شماره هشتم ماهنامه عصر تراکنش در ۲۲۸ صفحه و ۴ هزار نسخه منتشر شد

شماره بهمن‌ماه ماهنامه عصر تراکنش منتشر شد. عصر تراکنش ماهنامه‌ای است تحلیلی و آموزشی که در زمینه فین‌تِک منتشر می‌شود. فین‌تک یعنی کاربرد نوآورانه فناوری در ارائه خدمات مالی. بانکداری، پرداخت، بورس و بیمه بخشی از خدمات مالی‌اند و مانند زیرساختی برای انجام تجارت و کسب‌وکارها عمل می‌کنند. اساس کسب‌وکارهای مالی هم بر تراکنش قرار دارد.

شماره هشتم عصر تراکنش به مناسبت برگزاری هفتمین همایش و نمایشگاه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت به‌صورت ویژه و در ۲۲۸ صفحه و ۴ هزار نسخه منتشر شد.

در شماره هشتم عصر تراکنش متن چهار میزگرد که در دفتر این نشریه انجام شده است به چشم می‌خورد. «صنعت پرداخت بر لبه پرتگاه؟» عنوان میزگردی است که با حضور صادق فرامرزی، سیدابراهیم حسینی‌نژاد و محمدمهدی صادق مدیران عامل سه PSP و محمدرضا جمالی مدیرعامل یک شرکت تحلیلگر به بررسی وضعیت آشفته صنعت پرداخت می‌پردازد. در میزگرد دیگری با عنوان «سخت‌سالی»، مدیران عامل چهار شرکت خصوصی فعال در حوزه فناوری‌های بانکی از دغدغه‌هایشان درباره فین‌تک و استارت‌آپ‌ها گفته‌اند. حاضران این میزگرد مسعود مرتضوی، فریبرز چگینی، سیدعلی دانشگر و سیدروح‌اله فاطمی هستند. سومین میزگرد عصر تراکنش با تیتر «پاروی بی‌قایق» با سید ولی‌اله فاطمی اردکانی، مصطفی نقی‌پورفر، سهیل نیکزاد و سعید خوشبخت به زنجیره بلوک (بلاک‌چین) می‌پردازد. در چهارمین میزگرد با عنوان «ما مجرم نیستیم»، مظاهر مرجانی، مهدی عبادی، میلاد جهاندار و محسن زادمهر، فعالان استارت‌آپی فین‌تک ایران صحبت‌های صریحی درباره فیلترینگ، موضع بانک مرکزی و عدم شفافیت قانون بیان کرده‌اند.

قصه ما به سر نرسید؟ (بررسی تاریخی دوره‌های مختلف رگولاتوری حوزه بانکی در کشور)؛ ضرورت عملی شدن ایده‌های کاغذی (گزارشی درباره تبدیل لایجه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور به قانون)؛ در بازی با APIها خلاق باشید (گفت‌وگویی با مهسا خمیسی، مدیر فینوتک)؛ دوئل غول‌ها؛ رفاقت یا رقابت؟ (ریشه‌یابی تعامل و تقابل اپراتورها و بانک‌ها بر سر پرداخت الکترونیکی)؛ بیش از یک هزار شهر را در ۳۰ استان پشتیبانی می‌کنیم (گفت‌وگو با مهرداد حیدرپور، مدیرعامل شرکت بازرگانی مبناکارت آریا)؛ خیز ایران ارقام برای تحولات بزرگ آینده (گفت‌وگو با عابد آفتابی، مدیرعامل ایران‌ارقام درباره آینده این شرکت)؛ پیدایش اکوسیستمی از جنس اقتصاد دیجیتال (گفت‌وگو با محمد فاطمی، مدیرعامل شرکت تک‌وست)؛ مبنا به کجا رسید؟ (داستان ناتمام مدل نوین بانکداری ایران پایانی ندارد)؛ ارزآوری با مشتریان (گفت‌وگو با علیرضا حسین‌نژاد، مدیرعامل شرکت سفیر آبی آرام) عنوان بخش‌هایی از این شماره عصر تراکنش است.

همایش هفتم با تمرکز ویژه روی استارت‌آپ‌ها (گفت‌وگو با هستی ربیعی، دبیر اجرایی رویداد)؛ فضا برای عملیاتی کردن مفهوم POS 2.0 در ایران مهیاست (گفت‌وگو با محمد مظاهری، مدیرعامل شرکت توسن تکنو)؛ تلاش برای افزایش امنیت (گفت‌وگو با علیرضا غفوری، معاون عملیات شرکت پرداخت الکترونیک سامان)؛ بانکداری اجتماعی با بله (گفت‌وگو با فرامرز خالقی، مدیرعامل شرکت داده‌ورزی سداد در خصوص اپلیکیشن بله)؛ نگاهی به حضور شرکت GRG در ایران (گفت‌وگو با عادل هژبر، نماینده این شرکت در ایران)؛ به وقتش وارد بازار شدیم (گفت‌وگو با حامد منصوری، مدیرعامل آپ)؛ خودمان را در بازارهای جهانی تثبیت می‌کنیم (۱۰ درصد درآمد توسن تا سال ۱۴۰۰ حاصل از صادرات نرم‌افزار خواهد بود / گفتگو با روح الله فاطمی مدیرعامل شرکت توسن)؛ آینده‌نگری در کنار توجه به نیاز مشتریان در رمیس (گفت‌وگو با مدیرعامل شرکت رمیس)؛ با فین‌تک‌ها تعامل می‌کنیم (گفت‌وگو با عبدالعظیم قنبریان، مدیرعامل تاپ)؛ حمایت از استارت‌آپ‌ها یک تخصص است (گفت‌وگو با علی رمضانی، مدیر توسعه بازار گروه فن‌آوا) مطالبی هستند که در این شماره ماهنامه عصر تراکنش منتشر شده است.

حمل‌ونقل عمومی، گردشگری و ارزهای رمزنگاری شده (گفت‌وگو با رامبد حیدریان، مدیرعامل تجارت الکترونیک سرمایه)؛ سبد پر محصولات بانکی (چطور آدانیک توانست در بازار بانکی رشد کند؟)؛ آغاز مسیر تبلت‌پوزها در ایران (گفت‌وگو با محمد پورسرپرست، مدیر بازاریابی و فروش رهیاب رایان فردا)؛ توسعه نرم‌افزار بر مدار مشتری می‌گردد (گفت‌وگو با پرهام بهین شاد، مدیرعامل شرکت هدایت هوشمند قرن)؛ ماجرای بیگ‌بنگ سیب بنکو (گفت‌وگو با عبدالحمید منصوری، مدیرعامل شرکت سامانه‌های یکپارچه بزرگ فردا)؛ پادشاهی خودپردازها تا حداقل یک دهه دیگر (گفت‌وگو با محمدرضا اسکندری، قائم‌مقام شرکت آدونیس)؛ با دکمه خرید خود را اجتماعی کنید (گزارشی از استارت‌آپ دکمه)؛ کاربران هیچ هزینه‌ای بابت استفاده از خدمات آیدی‌پی نمی‌پردازند (گزارشی درباره استارت‌آپ آیدی‌پی)؛ پیمنت ۲۴، تلاقی سنت و مدرنیته (گزارشی درباره استارت‌آپ پیمنت ۲۴)؛ حرکت به سمت حوزه‌های جدید فناوری اطلاعات (گفت‌وگو با سیدناصر طاهری، مدیرعامل شرکت پارس)؛ شش سال گذشت (گزارشی درباره شش دوره همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت) عنوان‌های بخشی از مطالب این شماره هستند.

در بخش دیگری از شماره هشتم عصر تراکنش دیدگاه ۳۱ کارشناس خبره صنعت بانکداری و پرداخت درباره ترند آینده فناوری که در خلال بیست و سومین دوره نمایشگاه مطبوعات جمع‌‌آوری شده بود منتشر شده است.

نگاهی به درون این شماره عصر تراکنش

ماهنامه عصر تراکنش دارای سه بخش کلی ایران، جهان و راهنما است. در بخش ایران و جهان گزارش‌هایی درباره کسب‌وکارهای فین‌تک ایرانی و غیرایرانی منتشر می‌شود. مخاطبان عصر تراکنش در بخش راهنما هم مطالب آموزشی و دانشنامه‌ای درباره فین‌تک ایران و جهان را مطالعه می‌کنند.

یادداشت‌های این شماره به دو بخش یادداشت تحریریه و باشگاه مدیران اختصاص دارد. در بخش باشگاه مدیران یادداشت‌هایی از فرامرز خالقی، احمد میردامادی، مجید شکوهی و عبدالحمید منصوری به چشم می‌خورد.

ایران، جهان و راهنما

چهره‌ها یکی از زیربخش‌های قسمت ایران است که در هر شماره به معرفی چهره‌های مهم ماه می‌پردازد. علی دیواندری، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی؛ ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی؛ ناصر حکیمی، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی و محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انتخاب‌های این شماره عصر تراکنش هستند. در بخش فوکوس هم عکس‌هایی درباره مراسم رونمایی از ده‌هزارمین عابربانک ‌GRG در ایران، رونمایی از سرویس‌های بانکی مبتنی بر کارت ملی هوشمند، پنلی در ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت منتشر شده است.

در بخش جهان گفت‌وگویی با برت کینگ که در رویداد امسال سخنرانی می‌کند، منتشر شده است. کینگ نویسنده، مفسر و سخنران جهانی درمورد آینده کسب‌وکاراست. همچنین در شماره هشتم عصر تراکنش دو مصاحبه از پائولو سیرونی، از چهره‌های شناخته‌شده ولث‌تک جهان به چشم می‌خورد. بررسی تجربه چین در اصلاح سیستم بانکی یکی دیگر از مطالب شماره آخر عصر تراکنش است. در بخش نوستالژی مطلبی درباره دیوید چام، بنیانگذار ارزهای رمزنگاری‌شده به چشم می‌خورد. در این شماره تحریریه عصر تراکنش در مطالبی به معرفی شش رویداد فناوری و مالی در دنیا؛ هایپرلجر بی‌دردسرترین پلتفرم زنجیره بلوک برای کسب‌وکارها؛ آتشفشان نیمه‌خاموش استلار و بانک ۲.۰ و بانک ۳.۰ به تاریخ پیوست، حالا نوبت بانک ۴.۰ است پرداخته‌اند. در هر شماره از عصر تراکنش متن یک سخنرانی جذاب پیاده و منتشر می‌شود که در این شماره سخنرانی لیل برینارد، عضو هیات‌مدیره فدرال رزرو آمریکا درباره حقوق مشتریان در اکوسیستم فین‌تک به چشم می‌خورد. او در این سخنرانی به این موضوع پرداخته است که مشتریان چگونه می‌توانند در راس اکوسیستم فین‌تک قرار گیرند.

در بخش راهنمای این شماره ۱۰ ارز رمزنگاری‌شده‌ای که در سال ۲۰۱۸ آینده خوبی پیش‌رو دارند و همچنین کتاب فین‌تک در یک نگاه معرفی‌شده‌اند.

شماره هشتم ماهنامه عصر تراکنش در ۲۲۸ صفحه رنگی با کاغذ گلاسه به قیمت 20 هزار تومان ابتدای بهمن‌ماه منتشر شده است و 3هزار نسخه از این شماره توسط شبکه راه پرداخت در حاشیه هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت توزیع می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت اشتراک این ماهنامه در سراسر کشور، می‌توانید با شماره 46010539 تماس بگیرید. همچنین دریافت اشتراک از طریق وب‌سایت راه پرداخت هم ممکن است؛ نسخه الکترونیکی نشریه عصر تراکنش در اپلیکیشن‌های جار و طاقچه نیز ارائه می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.