راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آغاز مسیر تبلت‌پوزها در ایران / گفتگو با محمد پورسرپرست مدیر بازاریابی و فروش رهیاب رایان فردا

ماهنامه عصر تراکنش / شرکت رهیاب رایان فردا نماینده انحصاری شرکت SZZT، ارائه‌دهنده دستگاه‌های پایانه فروشگاهی هوشمند و قابل حمل در ایران است. این شرکت بخش پشتیبانی فنی تخصصی راه‌اندازی کرده است و با چنین کاری، تولید نرم‌افزار و تعمیرات پایانه‌های فروشگاهی SZZT را با کیفیت بالا به انجام می‌رساند.

ارائه برخی قطعات تولیدی شرکت SZZT نظیر (Encryption PinPad) EPP و پرینتر رسید (Reciept Printer) جهت استفاده در خودپردازها، انواع کیوسک و کش‌لس‌ها از برنامه‌های این شرکت است.

با محمد پورسرپرست، مدیر بازاریابی و فروش رهیاب رایان فردا مصاحبه‌ای انجام داده‌ایم که در ادامه می‌آید.

 

در مورد رهیاب رایان فردا و فعالیت‌های جاری آن توضیحاتی ارائه دهید.

شرکت رهیاب رایان فردا، شرکتی کاملاً خصوصی است و در سال 1386 تأسیس شده و فعالیت در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بخش پرداخت الکترونیکی در دستور کار این شرکت بوده است.

ارائه راهکارهای جامع سخت‌افزاری، تولید و عرضه انواع نرم‌افزارهای سفارشی نظیر نرم‌افزار پایانه‌های فروشگاهی، نرم‌افزار سوئیچ پذیرندگی و سیستم مدیریت ترمینال و افزایش سطح کیفی محصولات و خدمات قابل عرضه به مشتریان، از جمله اهداف این شرکت است.

همچنین این شرکت با راه‌اندازی بخش پشتیبانی فنی تخصصی و با دارا بودن کانتکت سنتر حرفه‌ای، پشتیبانی و تعمیرات دستگاه‌های پایانه‌های فروش را به‌صورت 24/7 و با کیفیت بالا به انجام می‌رساند.

 

در حال حاضر روی چه محصولاتی کار می‌کنید و با چه شرکت‌هایی در حال همکاری هستید؟

در حال حاضر با شرکت SZZT چین که پنجمین برند پرفروش دنیا در زمینه پایانه‌های فروشگاهی است، در حال همکاری هستیم و رهیاب رایان فردا نمایندگی فروش این شرکت در ایران است. طی چند سال اخیر موفق به حضور بیش از 150 هزار دستگاه پایانه فروشگاهی مدل‌های کانترتاپ و سیار شده‌ایم. همچنین درحال فروش دیگر محصولات شرکت SZZT نظیر PINPAD، EPP و Receipt Printer به شرکت‌های تولیدکننده کیوسک و خودپرداز هستیم.

درخصوص رونمایی از اولین دستگاه کارت‌خوان اندرویدی رهیاب با تأییدیه شاپرک توضیح دهید.

تبلت‌پوز نسل جدیدی از پایانه‌های فروشگاهی است که مجهز به سیستم‌عامل اندروید بوده و تجمیع دستگاه‌هایی چون کارت‌خوان سیار، پد امضای دیجیتال، بارکدخوان، چاپگر و دوربین در یک دستگاه است. با توجه به اینکه صنعت فروشگاهی به تمام این محصولات نیاز دارد و از هر کدام به‌صورت جداگانه استفاده می‌کند؛ اما در این دستگاه تبلت‌پوز، تمام این تکنولوژی‌ها به‌صورت یکجا جمع‌آوری شده است.

این دستگاه All In One که دارای صفحه نمایش لمسی رنگی 5.5 اینچ با رزولوشن بالاست، دستگاهی با رویکردی جدید در ترکیب نیازهای صنعت پرداخت و کسب‌وکارهای اصناف بوده که شرکت رهیاب رایان فردا با فعال‌سازی تمامی ماژول‌های این دستگاه نظیر NFC، بارکدخوان تک‌بعدی و دوبعدی، دوربین، پد امضا و تولید نرم‌افزار مربوطه در اتصال با سوئیچ برخی از شرکت‌های PSP، آماده ارائه دستگاه و خدماتی نظیر خرید، مانده، پرداخت قبوض، خرید شارژ، انواع سرویس‌های پرداخت، شارژ کارت‌های شهروندی، گزارش‌های متنوع، تحت شبکه WIFI و 4G به شرکت‌های PSP، سازمان‌ها و مشتریان دیگر است.

این دستگاه پس از اخذ گواهینامه‌های PCI، EMV، ISO و CCC، توانست تأییدیه شاپرک را از طریق دو شرکت PSP به‌منظور ورود به بازار پرداخت ایران کسب کند.

 

مزیت رقابتی شرکت رهیاب رایان فردا در خصوص این دستگاه کارت‌خوان و بازارهای هدف مربوط به آن چیست؟

مهم‌ترین مزیت ما در خصوص این محصول، زمان ورود ما به بازار و پایداری است. از جمله مزیت‌های بخش فنی شرکت رهیاب رایان فردا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ارائه نرم‌افزار تبلت‌پوز اندرویدی و اتصال به انواع سوئیچ‌های پذیرندگی در کوتاه‌ترین زمان ممکن که در حال حاضر اتصال به شش سوئیچ psp انجام شده است؛
به‌منظور آسان‌سازی و سرعت بخشیدن به پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای درگاه پرداخت Card Present تولید و ارائه شده است؛
سیستم مدیریت ترمینال ارائه و انواع برنامه‌های سازمانی با قابلیت پرینت و نقشه‌یابی و امضای دیجیتال نصب شده است.
در خصوص بازارهای هدف می‌توان به تمامی شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس در محل مشتری؛ اعم از شرکت‌های توزیع و پخش کالا و خدمات، حمل‌ونقل، خدمات پستی، امدادی، سفارش‌گیرندگان انواع کالا، کسب‌وکارهایی نظیر هایپرمارکت‌ها، سوپرمارکت‌ها، داروخانه‌ها، پارکینگ‌ها، رستوران‌ها و شرکت‌های بیمه اشاره کرد که می‌توانند با به‌کارگیری قابلیت‌های متنوع این دستگاه و دور شدن از روش‌های سنتی استفاده ترکیبی از چند دستگاه (Signature pad +Mobile POS +Tablet)، باعث افزایش سرعت در انجام کار و تراکنش‌ها، کاهش هزینه‌ها، دقت در انجام عملیات، جلوگیری از سوءاستفاده‌های مالی و… شوند.

 

عمده مشتریان شرکت و محصولات شما چه طیفی هستند؟

بانک‌ها برای پایانه‌های شعب و پین‌پد، شرکت‌های psp برای پایانه‌های فروشگاهی، شرکت‌های نرم‌افزاری حوزه پرداخت برای اجرای پروژه‌های خاص و شرکت‌های تولیدکننده خودپرداز، کیوسک و کش‌لس از جمله مشتریان ما هستند. اخیراً بازاریابی B2C نیز جزء برنامه‌های شرکت قرار گرفته و استفاده‌کنندگان نهایی این دستگاه‌ها می‌توانند به‌طور مستقیم جهت خرید و راه‌اندازی دستگاه‌ها با ما وارد مذاکره شوند.

کاربرانی که مشتاق به تهیه این دستگاه هستند، می‌توانند دستگاه و نرم‌افزار را از شرکت رهیاب رایان خریداری کرده و اقدامات راه‌اندازی آن را از طریق رهیاب یا شرکت‌های PSP دنبال کنند. این دستگاه‌ها به افراد نیز مانند شرکت‌ها ارائه می‌شود و خرده‌فروشی هم وجود دارد. این دستگاه همچنین در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا به فروش می‌رسد.

 

هم‌اکنون چه سهمی از بازار سخت‌افزار و نرم‌افزار کشور دارید؟

طبق اعلام گزارش مجله نیلسون ریپورت برند SZZT که رهیاب رایان فردا نمایندگی انحصاری فروش و پشتیبانی محصولات آن را دارد، پنجمین برند پرفروش دنیا در سال 2017 است. در ایران نیز بیش از 150.000 پایانه فروشگاهی و نرم‌افزارهای مربوطه از این برند توسط شرکت رهیاب رایان فردا به فروش رفته است که این مهم طی ماه‌های آینده رو به افزایش خواهد بود.

 

سرویس‌های ارائه‌شده از سمت شما چگونه پشتیبانی می‌شود؟

تیم پشتیبانی شرکت ما با بهره‌مندی از نیروهای متخصص و متعهد که آموزش‌های لازم را دیده‌اند، تمام نیازهای سخت‌افزاری و نرم‌افزارهای مشتریان را پوشش می‌دهد. بخش پشتیبانی، پس از دریافت دستگاه‌ها از سوی مشتریان، اقدام به بررسی و تعمیر دستگاه‌ها می‌کند و حداکثر ظرف مدت 72 ساعت دستگاه‌های تعمیرشده را به مشتریان تحویل می‌دهد. آموزش‌های لازم در هر مرحله از قرارداد با مشتریان توسط بخش پشتیبانی به انجام می‌رسد. همچنین این بخش با دارا بودن کانتکت سنتر حرفه‌ای، پاسخگویی به سؤالات و مشکلات مشتریان در خصوص پایانه‌های فروش را به‌صورت 24/7 و با کیفیت بالا به انجام می‌رساند.

 

برنامه این شرکت برای جذب و افزایش سهم بازار خود طی یک سال آینده چیست؟

افزایش سهم بازار، به‌معنای افزایش تعداد مشتریان و به‌دنبال آن افزایش سود است. در این خصوص برنامه‌ریزی‌های مربوطه انجام شده و استراتژی‌های لازمه تدوین شده است. نوآوری در محصولات و خدمات، چابکی و افزایش ظرفیت، حضور در بازارهای جدید، ایجاد ارزش افزوده در سرویس‌ها و تنوع و ارائه راهکارهای جدید در بخش پشتیبانی از جمله مواردی است که در دستور کار شرکت قرار گرفته است.

هم‌اکنون اتصال مستقیم پایانه‌های فروشگاهی این شرکت به سوئیچ پذیرندگی شش شرکت PSP و سه زیرسوئیچ انجام شده که این مهم بستر بسیار مناسبی به‌منظور آسان‌سازی و سرعت بخشیدن به نیازهای مشتریان خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.