راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل بازرگانی مبناکارت آریا: بیش از یک هزار شهر را در 30 استان پشتیبانی می‌کنیم

ماهنامه عصر تراکنش / شرکت بازرگانی مبناکارت آریا، فعال در زمینه اتوماسیون بانکی و تجهیزات مبتنی بر کارت‌های PVC اقدام به عرضه گسترده دستگاه‌های چاپ و صدور آنی کارت Smart از شرکت IDP کره جنوبی و نیز کارت‌های PVC از شرکت Card Pro در سطح کشور کرده است. همچنین در این راستا، اقدام به ارائه دستگاه‌های سورتر اسکناس از شرکت GRG با قابلیت تشخیص جعلی بودن ارز و ریال، دستگاه‌های چک‌اسکنر از شرکت Glory جهت اسکن برگه‌های چک‌بانکی و اسناد هم‌اندازه نیز کرده است. با مهرداد حیدرپور، مدیرعامل این شرکت در خصوص موضوع پشتیبانی مصاحبه‌ای انجام داده‌ایم.

 

در حال حاضر مهم‌ترین محصولاتی که روی آن پشتیبانی انجام می‌دهید چه محصولاتی هستند؟

ما از ابتدا روی بحث ارائه کارت‌های بانکی از نوع هوشمند و مغناطیسی فعالیت داشتیم و نزدیک به ۴۰ میلیون کارت به بانک‌های کشور فروختیم.

در حوزه صدور کارت آنی نزدیک به هفت هزار دستگاه به شعب بانک‌ها ارائه کردیم که در حال حاضر این دستگاه‌های صدور کارت آنی ما در بسیاری از استان‌ها در شعب بانک‌ها فعال هستند. دستگاه‌های صدور کارت آنی که ما ارائه می‌کنیم، برند کره‌ای «اسمارت» است و تنها برندی است که ما توانستیم صفحه‌نمایش آن را فارسی کنیم.

نکته بسیار مهم در حوزه صدور کارت آنی این است که ما تقریباً دو سال بعد از شروع این بازار در ایران، به این بازار ورود کردیم و با این وجود در حال حاضر چیزی حدود ۳۰ درصد بازار در دست ما است. بانک‌هایی مانند رفاه، سپه، ملت، تجارت، سامان، قوامین و رسالت در این حوزه با ما همکاری می‌کنند.

محصول بعدی ما چک‌اسکنر است که در راستای تصویب طرح چکاوک و الزام عدم حرکت لاشه چک از سوی بانک مرکزی است. در این زمینه هم ما توانستیم برند «گلوری» ژاپن را در کشور ارائه کنیم و تاکنون نزدیک به سه هزار دستگاه را به شبکه بانکی ارائه داده‌ایم.

[mks_pullquote align=”left” width=”600″ size=”18″ bg_color=”#444444″ txt_color=”#ffffff”]

نماینده انحصاری GRG در حوزه دستگاه‌های سورتر

بازرگانی مبناکارت آریا نماینده انحصاری «GRG» در حوزه دستگاه‌های سورتر است و برای بومی‌سازی این دستگاه نزدیک به یک سال کار کرده تا با اسکناس‌های رایج کشور آماده و به‌روزرسانی شود و بعد از این مرحله این محصول را به بازار معرفی کرده است. در مجموع نزدیک به ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ دستگاه سورتر تاکنون به شبکه بانکی ارائه شده است.

[/mks_pullquote]

 

محصول بعدی ما، دستگاه‌های سورتر اسکناس است. ما نماینده انحصاری «GRG» در حوزه دستگاه‌های سورتر هستیم و برای بومی‌سازی این دستگاه نزدیک به یک سال کار کردیم که با اسکناس‌های رایج کشور ما آماده و به‌روزرسانی شود و بعد از این مرحله این محصول را به بازار معرفی کردیم. در مجموع تاکنون نزدیک به ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ دستگاه سورتر به شبکه بانکی ارائه کرده‌ایم.

در مورد دستگاه سورتر می‌شود گفت که ما برند دوم کشور هستیم و در بانک‌هایی مانند شهر، سرمایه، کشاورزی و ملی دستگاه‌های سورتر ما مورد استفاده قرار گرفته‌اند و تا سال آینده می‌توانیم حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشیم. در همین خصوص بزرگ‌ترین مناقصه سورتر ارزی در بانک ملت را امسال ما به دست آوردیم.

[mks_pullquote align=”left” width=”600″ size=”18″ bg_color=”#444444″ txt_color=”#ffffff”]

صدور آنی کارت

در حوزه صدور کارت آنی نزدیک به هفت هزار دستگاه به شعب بانک‌ها ارائه کردیم که در حال حاضر این دستگاه‌های صدور کارت آنی ما در بسیاری از استان‌ها در شعب بانک‌ها فعال هستند. دستگاه‌های صدور کارت آنی که ما ارائه می‌کنیم، برند کره‌ای «اسمارت» است و تنها برندی است که ما توانستیم صفحه‌نمایش آن را فارسی کنیم.

[/mks_pullquote]

 

بزرگ‌ترین مزیت رقابتی شما در بازار چیست؟

در مقایسه با شرکت‌های دیگری که در حوزه سیستم‌های بانکی فعالیت می‌کنند، شاید بزرگ‌ترین مزیت رقابتی ما این است که بیشتر روی خدمات پس از فروش تکیه کرده‌ایم.

تفاوتی که خدمات پس از فروش در حوزه بانکی با حوزه‌های خرده‌فروشی دارد، این است که در حوزه بانکی، بانک‌ها در جهت تأمین تجهیزات، ابتدا یک بررسی همه‌جانبه از پشتیبانی و تجهیزات می‌کنند و اگر آن رضایت جلب شود به سمت خرید می‌روند. در صورتی که در بازار خرده‌فروشی ما متوجه شدیم که مشتریان بدون اینکه بدانند شرکت طرف مقابل دارای چه سطح و گستره‌ای از پشتیبانی است، بر اساس برند، محصولی را خریداری می‌کنند.

به همین دلیل ما از زمانی که محصولات‌مان را وارد بازار بانکی کشور کردیم، تلاش کردیم به‌موازات آن در حوزه خدمات پس از فروش هم سرمایه‌گذاری کنیم و زیرساخت‌های لازم را آماده کردیم؛ چه روی بحث CRM و پشتیبانی و چه بحث مرکز تماس‌مان. برای محصولاتی که به‌صورت شعبه‌ای کار می‌کنند، مرکز تماس ما بر اساس هشت ساعت فعالیت شعبه، فعال است و در کنار آن سیستم رضایتمندی مشتریان را داریم.

 

این تنها مزیت شماست؟

یکی دیگر از نقاط قوت ما در کنار خدمات پس از فروش، بحث آموزش است. اگر سطح آموزش بالا نباشد، دچار مشکلات خواهیم شد. ما هزینه‌های قابل توجهی بابت آموزش برای نمایندگان‌مان انجام دادیم.

یکی دیگر از مزایای رقابتی ما، انبار قطعات، تأمین قطعات و همیشگی بودن آن است. برای مثال در دستگاه سورتر باید بگویم که هر اسکناس جدیدی که به بازار ارائه می‌شود، ما خودمان به‌سرعت دستگاه را با اسکناس رایج، به‌روز می‌کنیم؛ به عبارت دیگر، قابلیت به‌موقع بودن، سریع بودن و پاسخگو بودن ما یکی از مزیت‌های اصلی ما نسبت به دیگر رقباست. هر مورد و سوالی که برای مشتری پیش می‌آید، ما در مدت کوتاهی به آن پاسخ می‌دهیم. برای مثال در پروژه بانک انصار ما در عرض ۲۵ روز ۱۰۰ دستگاه سورتر در کل کشور برای آنها راه‌اندازی کردیم.

یکی دیگر از مزیت‌های ما این است که برای هر محصولی ارزش افزوده‌ای تعریف می‌کنیم. برای مثال در دستگاه سورتر، ما سیستم مانیتورینگ راه‌اندازی کرده‌ایم. در صورتی که رقبای قدرتمند ما با سال‌ها سابقه نتوانسته‌اند در این حوزه سیستم مانیتورینگ راه بیندازند. به این صورت که بانک از لحاظ فرایند کیفی محصولات، می‌تواند از مرکز بررسی کند که کدام دستگاه کار می‌کند و کدام دستگاه کار نمی‌کند.

 

در حال حاضر در چه سطحی از گستردگی و پراکندگی شبکه پشتیبانی دارید؟

در همین زمان که بنده صحبت می‌کنم، بیش از یک هزار شهر را در 30 استان پشتیبانی می‌کنیم و توانسته‌ایم این سرویس را توسط نمایندگان خود ارائه دهیم. تمام این عوامل باعث شده که مشتریان با رضایت و رغبت بیشتری با ما کار کنند و روی محصولی که بازرگانی مبناکارت آریا ارائه می‌دهد، به‌عنوان یک گزینه اصلی فکر کنند.

[mks_pullquote align=”left” width=”600″ size=”18″ bg_color=”#444444″ txt_color=”#ffffff”]

پشتیبانی بازرگانی مبناکارت آریا

این شرکت بیش از یک هزار شهر را در 30 استان پشتیبانی می‌کند و توانسته این سرویس را توسط نمایندگان خود ارائه دهد. تمام این عوامل باعث شده که مشتریان با رضایت بیشتری با بازرگانی مبناکارت آریا کار کنند و روی محصولی که بازرگانی مبناکارت آریا ارائه می‌دهد، به‌عنوان یک گزینه اصلی فکر کنند.

[/mks_pullquote]

 

ما خیلی سیستماتیک و نظام‌مند کار می‌کنیم و نماینده‌مان هر سه ماه بازدید دوره‌ای‌اش را انجام می‌دهد. ما CRM را خودمان طراحی و تولید کردیم.

برخی از مشتریانی که به پایان قرارداد گارانتی خود رسیده‌اند، باز هم مایلند که با ما کار کنند. این رضایتمندی نشان می‌دهد که آن بانک، سرمایه‌ای را که برای خرید محصولات ما صرف کرده، دور نریخته است و سعی کردیم از لحاظ هزینه‌ای و روند کاری طوری کار انجام دهیم که رضایت را جلب کنیم. ما حتی قیمت مواد مصرفی‌مان هم متفاوت است.

[mks_pullquote align=”left” width=”600″ size=”18″ bg_color=”#444444″ txt_color=”#ffffff”]

رضایت مشتریان

از زمانی که محصولات بازرگانی مبناکارت آریا وارد بازار بانکی کشور شده، به‌موازات آن در حوزه خدمات پس از فروش سرمایه‌گذاری و زیرساخت‌های لازم را آماده کرده است؛ چه در بحث CRM و پشتیبانی و چه بحث مرکز تماس. برای محصولاتی که به‌صورت شعبه‌ای کار می‌کنند، مرکز تماس این شرکت بر اساس هشت ساعت فعالیت شعبه، فعال است و در کنار آن سیستم رضایتمندی مشتریان مشغول به کار است.

[/mks_pullquote]

 

زمان پاسخ‌دهی شما به مشکلات مشتریان چقدر است؟

فرایند عملکرد نرم‌افزار ما بسیار تخصصی است و نمایندگان ما با وجود اینکه همگی نمایندگانی از شرکت‌های مطرح هستند، ولی مجموعه‌ای از تست‌ها و آزمون‌ها را می‌گذرانند تا به جمع نمایندگان ما بپیوندند. در مراکز استان‌های کشور زیر سه ساعت به مشکلات مشتریان پاسخ داده می‌شود و این زمان در خارج از مراکز استان‌ها حداکثر شش تا هشت ساعت است. آخرین دستاورد این پاسخ‌دهی هم این است که در ششمین اجلاس رضایتمندی مشتری، لوح تقدیر و نشان سه‌ستاره این اجلاس را کسب کردیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.