راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سقوط یکباره تمامی ارزهای رمزنگاری‌شده در بازار

همانطور که همه می‌گویند، بازار ارزهای رمزنگاری‌شده بازار پر ریسک و ناپایداری است و هرکسی که بخواهد به این بازار وارد شود و سرمایه‌گذاری انجام دهد باید خودش را برای بالا و پایین‌شدن‌های بازار آماده کند. همانطور که یکی دو ماه پیش، اوج صعود و افزایش قیمت این ارزها بود، امروز از آن روزهایی است که به مذاق سرمایه‌گذاران این ارزها خوش نیامد و خبرها نشان می‌دهد کل بازار ارزهای رمزنگاری‌شده با درصد تقریبا بالایی کاهش پیدا کرد.

قیمت بیت‌کوین بعد از مدت‌ها دچار کاهش شد و با 15 درصد کاهش قیمت به 12 هزار دلار رسید. اتریوم هم با بیش از 20 درصد کاهش قیمت به نزدیک هزار دلار رسید و ریپل هم از این اپیدمی کاهش قیمت بی‌نصیب نماند و با 33 درصد کاهش قیمت به 1.23 دلار رسید.

به گزارش سایت Coinmarketcap، تنها ارزی که توانست از این روال جان سالم به در برد و در 24 ساعت گذشته شاهد آن فلش قرمز رنگ کاهش قیمت در کنار نام خودش نباشد، ارز Tether است.

به نظر می‌رسد که وضعیت بیت‌کوین نسبت به دیگر ارزها از همه بدتر باشد و قیمت کنونی‌اش فاصله بسیار زیادی با قیمت همین یک ماه پیشش باشد که تا مرز 20 هزار دلاری هم رسید.

به نظر می‌رسد که در این کاهش قیمتی که گریبان‌گیر تمام بازار شده است، وضعیت ارزهای اتریوم، ریپل و دیگر ارزها به‌مراتب بدتر از ارز بیت‌کوین باشد.

درست مانند دیگر اتفاقاتی که مرتبط با موضوع ارزهای رمزنگاری‌شده است، چندان واضح و مشخص نیست که چه چیزی باعث ایجاد این تغییرات شده است.

گزارشی از بلومبرگ حاکی از این بود که کشور چین در حال جلوگیری از دسترسی کاربران اینترنت داخلی به صرافی‌های بیت‌کوین بین‌المللی است و سال گذشته هم فعالیت صرافی‌های ارزهای رمزنگاری‌شده در چین و همینطور فعالیت ICOs را ممنوع کرد.

همچنین گمانه‌زنی‌های زیادی هم درباره برنامه‌های کره برای تنظیم قوانین مربوط به ارزهای رمزنگاری‌شده وجود دارد و دولت از مدت‌ها پیش اعلام کرده بود که قصد ممنوعیت کامل درباره ارزبیت‌کوین و در کل انجام مبادلات رمزنگاری‌شده را ندارد.

بازار ارزهای رمزنگاری‌شده درست قبل از کریسمس به‌شدت افت کرد؛ هرچند که بخشی از آن تاکنون جبران شده ولی به دلیل ماهیت ناپایدار این بازار، چنین اتفاقاتی رایج و مرسوم است.

البته چنین جبران قیمتی ممکن است بعد از این کاهش قیمتی که امروز در بازار رخ داد ایجاد شود. هرچند که برخی از تماشاگران بازار پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت این ارزها در هفته آینده افزایش داشته باشد.

منبع: Techcrunch

1 دیدگاه
  1. حامد می‌گوید

    یکجا گفتید «به نظر می‌رسد که وضعیت بیت‌کوین نسبت به دیگر ارزها از همه بدتر باشد…» اما بلافاصله بعدش گفتید «به نظر می‌رسد که در این کاهش قیمتی که گریبان‌گیر تمام بازار شده است، وضعیت ارزهای اتریوم، ریپل و دیگر ارزها به‌مراتب بدتر از ارز بیت‌کوین باشد»
    بالاخره چی؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.