راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

برندگان و بازندگان رویداد CES 2018 در لاس‌ وگاس

مسلما رویداد CES یکی از بهترین مکان‌ها برای دیدن‌های جذاب‌ترین‌های فناوری در دنیا است. رویداد چهار روزه CES، نهم تا دوازدهم ژانویه در لاس وگاس برگزار شد. رویداد امسال پر بود از فناوری‌ها و محصولاتی که نمی‌شود منکر تأثیر مستقیمی که روی زندگی‌مان دارند شد و مجددا محصول بزرگ رویداد امسال هم به اسپیکرهای هوشمند تعلق گرفت. در ادامه می‌خواهیم محصولات و شرکت‌هایی که عناوین برنده و بازنده CES امسال را به دست آوردند به شما معرفی کنیم.

.

برندگان

دستیار گوگل

پس از آنکه در رویداد CES سال گذشته، گوگل شکست سختی از الکسای آمازون خورد، امسال بیکار ننشست و با قوایی به نام دستیار گوگل به رویداد امسال بازگشت. دستیار گوگل در تمامی گجت‌های موجود در نمایشگاه امسال وجود داشت، از انواع اسپیکرها گرفته تا تلویزیون‌ها و خودروهای کیا که با دستیار گوگل ادغام شده بودند. البته که الکسا هم نمایش خوبی از محصولات پشتیبانی‌شده‌اش داشت و رویداد CES امسال به‌خوبی توانست نشان دهد که جنگ و نبرد دستیاران صوتی تازه شروع شده است و همچنان در جریان است.

دوست و رفیق رباتی

همه ربات‌های دیده‌شده، بزرگ و ترسناک نیستند و حتی بهترین رباتی که در رویداد CES امسال دیده شد، مشخصات و ویژگی‌هایی کاملا متضاد داشت و بسیار کوچک و دوست‌داشتنی بود. سگ رباتی سونی به نام Aibo نمونه واضحی از همین ربات‌ها بود و علاوه‌بر آن ربات‌های کمکی بسیاری در سایز و اشکال مختلف نیز دیده می‌شد.

فناوری‌های خودران

اگر رویداد CES 2018 یک برنده واقعی داشته باشد، همان فناوری خودران است. چه خوشتان بیاید چه نیاید کامیونت‌های خودران و هواپیماهای بدون سرنشین دارند وارد بازار می‌شوند و کم‌کم می‌توان هنگامی که در اتومبیل و پشت فرمان نشسته‌ایم، به‌جای رانندگی کارهای دیگر انجام دهیم.

.

بازنده‌ها

اپل

اپل هیچ‌وقت به‌طور رسمی در CES شرکت نمی‌کند، اما حضور آن همیشه به واسطه محصولاتی که برای دستگاه‌های iOS و مک ارائه می‌کند، احساس می‌شود. مطمئنا که در CES محصولاتی مانند شارژرهای بی‌سیم، dongles و دیگر دستگاه‌های خانه هوشمندی که با HomeKit منطبق است وجود دارد و دیده می‌شود، اما به‌طور کلی اکثر محصولات اعلام‌شده در رویداد مرتبط با الکسای آمازون و  پلتفرم دستیار گوگل بود. برای همین باید گفت که اگر اکوسیستم اپل آنچنان که باید قوی نباشد، با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شود.

تلفن‌های هوشمند

تلفن‌ها هم در لیست بازندگان رویداد CES 2018 قرار دارند. جدای از رونمایی هوواوی از محصول Mate 10 Pro و رونمایی سونی از محصولات اندرویدی‌اش با دوربین‌های دوتایی، باید گفت که بخش مربوط به موبایل CES بخش نسبتا آرام و بی‌سروصدایی بود. هرچند که این بی‌سروصدایی نشانه از بین رفتن موبایل در چنین رویدادهایی نیست. کنگره جهانی موبایل را پیش رو داریم و به احتمال زیاد سازندگان تلفن بهترین محصولشان را برای رونمایی در آن رویداد نگه داشته‌اند.

هواپیماهای بدون سرنشین

یادتان است زمانی که هواپیماهای بدون سرنشین جزو فناوری بزرگ بعدی در رویدادهای CES بود؟ شرکت DJI، شرکت پیشرو در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین است و تقریبا می‌شود گفت که در بازار بدون رقیب است. شرکت GoPro هم گفته است که می‌خواهد از بازار هواپیماهای بدون سرنشین بیرون بیاید و تولید هواپیماهای کلارما خودش را متوقف کند.

نه اینکه هیچ هواپیمای بدون سرنشینی در رویداد CES نباشد اما هیچ‌کدامشان آنطور که باید چشمگیر نبود. برترین هواپیماهای بدون سرنشین، از بهترین فناوری هوش مصنوعی بهره برده‌اند و هیچ‌کدامشان به پای محصولات DJI نمی‌رسند.

واقعیت افزوده

باتوجه به همه اتفاقات و هیجاناتی که باتوجه به محصول ARKit اپل در حوزه واقعیت افزوده شاهد بودیم، انتظارها بر این بود که در این حوزه شامل محصولات قوی‌تری باشیم.

.

بدترین اتفاق

قطعی برق در رویداد

بدون شک، قطع برق در دومین روز از رویداد CES بدترین اتفاقی بود که رخ داد. این قطعی برق باعث شد تا هزاران شرکت‌کننده و غرفه‌دار را در تالار مرکزی سالن همایش لاس‌وگاس، ساعت‌ها در تاریکی منتظر وصل شدن برق باشند.

منبع: Mashable

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.