راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اختلالات اینترنت بر روی باهمتا تأثیر گذاشته است

باهمتا از اختلالات اخیر بر روی اینترنت متضرر شده و  مطلب زیر را در وبلاگ باهمتا متشر کرده است:

هم‌زمان با اعتراضات مردم در شهرهای مختلف، اختلالاتی در اینترنت کشور به وجود آمد و پس از آن تلگرام هم فیلتر شد و درنهایت دسترسی به بعضی دیتاسنترهای خارجی نیز قطع شد.

سرویس باهمتا نیز از ترکش این اتفاق در امان نماند و به خاطر تصمیمات عجولانه و نادرست که گریبان فضای مجازی کشور را دربر گرفت، باهمتا برای ساعاتی از دسترس کاربران خارج شد.

دو سال و نیم است که باهمتا مشغول به سرویس‌دهی است و همراه سعی کردیم پایداری بالایی در ارائه سرویس داشته باشیم، اما ۲۷ درصد از کل تراکنش‌های ناموفق باهمتا در همین هفته اتفاق افتاد و تنها به دلیل اختلالات به وجود آمده در زیرساخت اینترنت بوده است.

ساختن بنای اعتماد برای کاربران، سال‌ها زمان می‌برد و ما آجر به آجر آن را با سختی روی هم می‌گذاریم، اما تصمیمات عجولانه و واکنش‌های احساسی مسئولین، مانند زلزله‌ای، یک‌شبه آن را ویران می‌کند.

از تمام مسئولین و تصمیم‌گیرندگان خواهش می‌کنیم تا کمی در تصمیمات خود بیشتر تأمل کنند. ضررهای سنگین به کسب‌وکارها و ثبات اقتصاد، تنها یکی از اثرات مخرب فیلترینگ و محدودیت‌های ارتباطی است. این محدودیت‌ها نه‌تنها مشکل مردم و معترضین را برطرف نمی‌کنند، بلکه برعکس سبب افزایش نارضایتی‌هایی خواهند شد که در اثر نبود ارتباطات آزاد، از نظرها پنهان می‌مانند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.