راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مارک زاکربرگ: فیسبوک به دنبال چگونگی استفاده از ارزهای رمزنگاری‌شده است

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک، اعلام کرده است که یکی از چالش‌های شخصی او در سال جدید مطالعه‌ی ارزهای رمزنگاری‌شده و کشف چگونگی استفاده از آن‌ها در فیسبوک است.

زاکربرگ پنج‌شنبه‌ی گذشته در پست فیسبوکش این هدف شخصی را برای سال ۲۰۱۸ تعیین کرد. البته هدف اصلی او خبر دادن از رفع مشکلات فیسبوک در آینده‌ای نزدیک بود و در این‌باره گفت: «ما قادر نخواهیم بود تا تمامی مشکلاتی که وجود دارد را رفع کنیم، اما در حال حاضر اشتباهاتی را انجام می‌دهیم که امکان رفع آن‌ها وجود دارد. اگر ما سال گذشته موفق بودیم، مسلما در اواخر سال ۲۰۱۸ موفقیت‌های بیشتری را کسب خواهیم کرد.»

اما اصلی‌ترین بخش گفته‌های زاکربرگ به دو بخش رمزنگاری و ارزهای رمزنگاری‌شده مرتبط بود و در صحبت‌هایش به این موضوع اشاره کرد که در سال ۲۰۱۸ برای تحقیق در این دو بخش بیشتر تلاش خواهد کرد. او گفت که هر دوی این فناوری‌ها منجر به غیرمتمرکزسازی قدرت می‌شوند که زاکربرگ آن را یک حرکت مثبت تلقی می‌کند.

مارک زاکربرگ برنامه‌های شرکت فیسبوک در رابطه با ارزهای رمزنگاری‌شده را صریح بیان نکرد. به عنوان مثال، او نگفت که بیت‌کوین را به عنوان یک گزینه‌ی پرداخت به سیستم فیسبوک اضافه خواهد کرد یا نه.

در ادامه بخشی از گفته‌های مارک زاکربرگ در مورد ارزهای رمزنگاری‌شده را می‌خوانید:

«امروزه با گسترش تعداد شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری و دولت‌هایی که از تکنولوژی برای کنترل و مانیتورینگ مردم استفاده می‌کنند، بسیاری از مردم دنیا معتقدند تکنولوژی به دنبال متمرکزسازی قدرت است. ما معتقدیم این باور صحیح نیست و تکنولوژی نه تنها منجر به متمرکزسازی قدرت نمی‌شود، بلکه قادر به حذف این ضعف از سیستم‌ها است. بنابراین می‌بایست با مشکل موجود مقابله کنیم. رمزنگاری و ارزهای رمزنگاری‌شده قدرت متمرکز را از سیستم‌ها حذف کرده و آن را در اختیار خود مردم قرار می‌دهد. من مایل هستم که بررسی‌های بیشتری از جنبه‌های مثبت و منفی آنها انجام دهم»

زاکربرگ تنها شخص از شرکت فیسبوک نیست که علاقه‌مندی خود را به ارزهای رمزنگاری‌شده عنوان کرده است. ماه دسامبر گذشته، دیوید مارکوس، مدیر مسنجر فیسبوک به یکی از مشهورترین صرافی‌های ارزهای رمزنگاری‌شده به نام کوین بیس پیوسته است. مارکوس قبل از این‌که در سال ۲۰۱۴ به فیسبوک بپیوندد، عضوی از پی‌پل بود.

مارکوس در پست شبکه‌های اجتماعی خود اشاره کرد: «من از سال ۲۰۱۲ درگیر انواع ارزهای رمزنگاری‌شده شده‌ام. می‌دانم شرکت‌ کوین بیس چه کارهایی انجام می‌دهد و معتقدم فعالیت‌های آن‌ها در بهبود زندگی مردم سراسر جهان تاثیرگذار خواهد بود. من همکاری با تیم کوین بیس را شروع می‌کنم تا بتوانیم این عقیده را به واقعیت تبدیل کنیم.»

منبع: Business Insider

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.