راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تاثیرگذار بی‌سروصدا و بی‌ادعا / درباره مسعود آراسته مدیرعامل شرکت حصین بیشتر بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / مسعود آراسته، مدیرعامل شرکت حصین در گفت‌وگویی که با راه پرداخت داشت، درباره ایجاد حباب در فضای فناوری ایران هشدار داده بود. او گفته بود: «چالش و دغدغه ما، فعالان این صنعت، حبابی است که در این فضا ایجاد شده است و در این فضا خیلی از نیروهای انسانی ما که بزرگ‌ترین سرمایه‌مان هستند نیز درگیر کسب‌وکارهایی شده‌اند که شاید چند سال بعد شکست‌شان مشخص شود و آن زمان دیگر پوشش دادن کار سختی است. علاوه بر این، سرمایه‌هایی که در کشور وجود دارد، خیلی درگیر این فضا نمی‌شوند. مجموعه‌ای را راه می‌اندازند که بعضا ممکن است باعث ورود حباب شود و شکست بخورند و استارت‌آپ‌های ارزشمند ما که ممکن است رشد بزرگی هم بکنند، ناخودآگاه دچار فضای کمبود سرمایه و عدم رشد کافی در این فضا شوند.»

شاید به‌دلیل همین موضوع است که او سعی می‌کند زیاد در معرض رسانه‌ها قرار نگیرد. حصین نمونه کسب‌وکاری است که در سال‌های گذشته آرام رشد کردند و حالا تلاش می‌کنند زمینه رشد برای کسب‌وکارهای کوچک یا استارت‌آپ‌ها را در کنار خودشان فراهم کنند.

شرکت حصین در سال‌های اخیر نسبت به دیگر کسب‌وکارهای فناوری ایران ورود پرسروصدایی به حوزه استارت‌آپی نداشته است، اما دستاوردهایی مانند طاقچه و مایکت در دل این مجموعه هستند. شرکت مهندسی فن‌آفرین حصین در سال ۸۳ توسط جمعی از دانشجویان عضو باشگاه دانش‌پژوهان دانشگاه صنعتی شریف تاسیس شده است. حوزه فعالیت شرکت حصین در زمینه فناوری اطلاعات است و تلاش می‌کند دانش به‌روز این حوزه را به کار بگیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.