راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک‌ها چاره‌ای ندارند جز اینکه خودشان را با ساختارشکنی فین‌تک سازگار کنند

پس از اینکه بانک‌ها سال‌ها به دنبال بحران مالی بزرگی که رخ داد، بسیار غیرفعال، تأثیرپذیر و انفعالی شده بودند، اما حالا دوباره جان گرفته‌اند و دست به کار شده‌اند. هرچند که به گفته دکلن اوسالیوان مدیرعامل شرکت Kerry Consulting، این‌بار تمرکز بانک‌ها روی موضوعات دیجیتال و فین‌تک خواهد بود.

تأثیر رو به رشد فناوری‌های دیجیتال و بانکی که به اصطلاح به آن فین‌تک گفته می‌شود، واقعا در حال تغییر نحوه عملکرد بانک‌ها در بخش‌های مختلف است.

به گفته اوسالیوان، پس از بحران مالی سال 2008، با تعداد و حجم زیادی از بانکداران مواجه بودیم که به مرور زمان و گذشت از آن دوران، این وضعیت نیز در حال تغییر است.

به گفته او افرادی هستند که می‌دانند چگونه در فضاهای دیجیتال و فین‌تک کار کنند، که البته چنین افرادی به‌خصوص در آسیا بسیار کم هستند که البته آن منطقه هم با کمبود افراد با مهارت‌های مناسب روبرو است.

به گفته اوسالیوان، به این ترتیب بانک‌ها چند گزینه بیشتر در اختیار ندارند که در این میان بازگشت به دوران پر جنب و جوششان و جذب نیرو را انتخاب کردند.

اوسالیوان در مصاحبه‌ای که با CNBC انجام داد گفت افرادی که در این دوران بازگشت، بیشترین خواهان را دارند، استراتژیست‌های دیجیتال، متخصصان فین‌تک، مدیران داده و متخصصان امنیت سایبری هستند.

منبع: CNBC

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.