راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بدافزاری روی یک اپلیکیشن استخراج بیت‌کوین کشف شد

به‌تازگی برروی یک اپلیکیشن اندرویدی استخراج بیت‌کوین، بدافزاری کشف شده است که موجب آسیب فیزیکی به گوشی هوشمند کاربران می‌شود.

به گزارش ایسنا، این روزها که بازار ارزهای دیجیتالی رمزنگاری‌شده بسیار داغ و پر تب‌وتاب شده است، سایت‌ها و پلت‌فرم‌های بسیاری برای استخراج بیت‌کوین یا بیت‌کوین ماینینگ ایجاد شده است.

کشورها و دولت‌های بسیاری ازجمله برخی دولت‌های اروپایی همواره مردم و سرمایه‌گذاران را از مبادله، نقل و انتقالات پول با استفاده از ارزهای دیجیتالی همچون بیت‌کوین منع کرده‌اند و به سرمایه‌گذاری در این ارز جدید که در اصل واقعیت فیزیکی ندارد، هشدار داده‌اند، چراکه آنها بر این باورند ارزش بیت‌کوین و ارزهای مشابه دیجیتالی، حبابی شکل و غیرواقعی است و به‌زودی این حباب ترکیده خواهد شد.

در اینجا باید گفت همان‌طور که بسیاری از تحلیلگران برآورد کرده بودند حباب بیت‌کوین پس‌ازآنکه هرروز در حال بزرگ‌تر شدن بود، در روزهای گذشته افزایش آن متوقف شد و ارزش آن حدود یک‌چهارم کاهش یافت و به زیر ۱۳ هزار دلار تنزل کرد.

بیت‌کوین یک ارز دیجیتالی رمزنگاری‌شده است که باید توسط سیستم‌های رایانه و با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته‌ای استخراج یا ماینینگ شود. در ابتدای ماه جاری میلادی بهای بیت‌کوین حتی به مرز ۱۹ هزار دلار هم رسید.

محققان موسسه کاسپرسکی به‌تازگی در ۲۰ اپلیکیشن اندرویدی که بیت‌کوین ماینینگ انجام می‌دادند، بدافزار خطرناکی را پیدا و کشف کرده‌اند که می‌تواند موجب آسیب‌های فیزیکی ازجمله ورم کردن و ترکیدن باتری گوشی هوشمند کاربران شود.

این پژوهشگران تصمیم گرفتند به‌منظور تست و آزمایش آسیب‌های این بدافزار کشف شده، یک گوشی هوشمند را از طریق این اپلیکیشن‌های اندرویدی، به بدافزار مذکور آلوده کنند. آنها پس از ۴۸ ساعت مشاهده کردند که باتری گوشی مورد نظر ورم کرده و درنهایت ترکیده شد.

کمتر بدافزاری در اپلیکیشن‌های موجود در اینترنت یافت می‌شود که موجب آسیب‌های فیزیکی به گوشی‌های هوشمند شود. درواقع، این بدافزار به هنگام استخراج بیت‌کوین به CPU گوشی‌های همراه صدمه وارد می‌کند و سپس موجب می‌شود باتری آن با مشکلات جدی و درنهایت انفجار روبرو شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.