عصر تراکنش چهره هفته

سوار بر یونیکورن ایران / با فریبرز چگینی مدیرعامل بهسازان ملت بیشتر آشنا شوید

نوشته شده توسط اتاق خبر راه پرداخت

ماهنامه عصر تراکنش / این روزها خیلی‌ها دنبال یونیکورن ایران می‌گردند. یونیکورن یا اسب تک‌شاخ به کسب‌وکارهایی می‌گویند که بالای یک میلیارد دلار ارزش دارند. بهسازان امروز بیش از یک میلیارد ارزش دارد و باید آن را یک یونیکورن دانست. البته که این حرف به مذاق خیلی‌ها خوش نمی‌آید و ترجیح می‌دهند اولین یونیکورن‌های ایران از دل استارت‌آپ‌های جدیدالتاسیس بیرون آمده باشند. پیش‌ از این با مرتضی مقدسیان درباره داستان بهسازان به‌صورت مفصل گفت‌وگو کردیم.

ببینید: چریک پیر / گزارش یک گفتگوی طولانی با مرتضی مقدسیان

اکنون چگینی، مدیرعامل بهسازان است. پیش‌ از این رسول قربانی گفت‌وگویی با او انجام داده بود و در آن پرسیده بود: از لحاظ منابع انسانی، بهسازان چه وضعیتی دارد؟ پاسخ چگینی را بخوانید: «شرکت ما کاملا تخصصی بوده و هست. ما غیر از رشته نرم‌افزار هیچ استخدامی انجام نمی‌دهیم. شاید بدون اغراق ما بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری هستیم که نزدیک به ۴۵۰ متخصص کامپیوتر داریم و بانک هم این فرصت را به بهسازان داده است که نیروی غیر از فناوری اطلاعات جذب نکند. ما ۸۰۰ نیروی انسانی داریم که از این تعداد نزدیک ۸۰ نفر نیروی بانکی، ۱۲۰ نفر نیروهای اداری و خدماتی و نزدیک به ۴۰ نفر نیروی کنترل پروژه و متخصص صنایع داریم. ما هم یک بخش کنترل پروژه مرکزی داریم و هم اینکه هرکدام از واحدها یک واحد کنترل پروژه داخلی دارند.» در زیرمجموعه بهسازان هم شرکت‌های مهمی فعالیت می‌کنند.

چگینی در این زمینه می‌گوید: «بهسازان در این سال‌ها سعی کرده است تا تمام نیازهای فناوری اطلاعات بانک ملت را پوشش دهد و در سال‌های گذشته بهسازان شرکت‌های اقماری متعددی را به‌خاطر تعدد فعالیت‌ها ایجاد کرد. یکی از این شرکت‌ها که قبلا یک معاونت در بهسازان بود و بعدا به‌عنوان یک PSP فعالیت کرد، شرکت «به‌پرداخت ملت» بود که در حال حاضر از نظر تعداد و مبلغ تراکنش بزرگ‌ترین شرکت PSP کشور است.

به ‌غیر از به‌پرداخت، شرکت‌های دیگری نیز زیرمجموعه شرکت بهسازان شکل گرفتند؛ شرکت یاس ارغوانی که کارهای پشتیبانی دستگاه‌های کارتخوان، پروژه سوخت و پروژه‌های شبیه به این را که بهسازان و بانک ملت انجام داده بود را انجام می‌دهد، شرکت صنایع یاس که بیشتر روی سیستم‌دهی و اصول و روش‌دهی بانک‌ها کار می‌کند، شرکت شقایق که کار پشتیبانی میز امداد بانک ملت را انجام می‌دهد.»

درباره نویسنده

اتاق خبر راه پرداخت

در اتاق خبر راه پرداخت ما همه خبر‌های قابل انتشار مربوط به صنعت بانکداری و پرداخت الکترونیک ایران را در راه پرداخت منتشر می‌کنیم. ما در راه پرداخت تلاش می‌کنیم بیش و پیش از خبررسانی، تحلیل ارائه کنیم. اما مخاطبان ما می‌توانند از طریق اتاق خبر در جریان مهم‌ترین رویدادها و روندها هم قرار بگیرند.

۱ دیدگاه

  • با رفتنن اقای مقدسیان و ورود اقای چگینی اوضاع بهسازان ملت واقعا دچار مشکلات شدیدی شده است، و امروز بهسازان ملت یکی از شرکت های شکست خورده در حوزه بانکداری الکترونیکی هست و با توجه به عدم وجود متخصصان قوی در این حوزه دچار مشکلات شدیدی شده است، رفتن اقای مقدسیان شاید بزرگترین شکست بهسازان ملت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید