راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آغاز احداث اولین کارخانه ساخت تجهیزات پردازش اطلاعات (سرور) و ذخیره سازی اطلاعات توسط شرکت اندیشه نگار پارس در کشور

صبح امروز با حضور محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و جمعی از شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات از جمله اندیشه نگار پارس، شاتل، مادیران، گسترش ارتباطات مبنا، فناوران سیستم رهیاب، هورپندار، برهان نوآوران، داده گستر نوین (های وب) عملیات احداث چند کارخانه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در منطقه ویژه تجاری پیام در کشور آغاز شد.

در این راستا شرکت اندیشه نگار پارس در مجموع ، 9 هزار متر را برای تاسیس کارخانه خود در نظر گرفته است که در فاز اول پنج هزار متر به کارخانه تولید سرور اختصاص داده شده است و در فاز دوم، چهار هزار متر آن به احداث مرکز داده تخصیص داده می‌شود.

با راه‌اندازی این کارخانه، این شرکت علاوه بر یک مرکز داده در تهران، دومین مرکز داده خود را در منطقه ویژه تجاری پیام تاسیس خواهد کرد. سرمایه اختصاص داده شده برای احداث کارخانه تولید سرور در فاز اول معادل 500 میلیارد ریال است؛ هم‌چنین 1000 میلیارد ریال سرمایه برای احداث فاز نخست مرکز داده در نظر گرفته شده است.
این مجموعه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد که درمجموع هشت ماه احداث و چهار ماه عملیات آماده‌سازی و تجهیز آن به طول خواهد انجامید که موجب اشتغال‌زایی 150 تا 180 نفر می‌شود.

1 دیدگاه
  1. شتاب هاست می‌گوید

    در حوزه سرور و میزبانی وب ایران واقعا قدم بزرگی محسوب می شود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.