راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

میزان پرداخت‌های کارتی در دنیا تا سال 2022 به 500 میلیارد افزایش می‌یابد

بنا به گزارش داده‌ها و پیش‌بینی‌های کارت‌های پرداخت جهانی تا سال 2022، مجموع تعداد پرداخت‌های کارتی در دنیا در سال 2016 تا 14 درصد افزایش داشته و به میزان 310 میلیارد رسیده است درحالی‌‌که تعداد خود کارت‌ها در همان سال فقط 8 درصد افزایش داشته است.

به عبارت دیگر، در تمام مناطق، مصرف‌کنندگان به‌طور چشمگیری گزینه کارت را برای انجام خریدهایشان انتخاب می‌کنند. این گزارش نشان می‌دهد درحالی‌که پرداخت‌های کارتی نسبت به خود کارت‌ها رشد بیشتری در تمام بازارها داشته‌اند، فاکتورهای محلی در ارتقای بازارهای خاص در حال رشد، نقش اساسی داشتند.

در بازارهایی مانند ایران باید گفت که میزان تورم بالا و پذیرش گسترده کارت منجر به افزایش زیاد پرداخت‌های کارتی در ایران شده است.

در روسیه نیز افزایش پذیرش کارت توسط SMEها و شرکت‌های کوچک، علاوه بر برنامه‌های وفاداری که باعث افزایش گرایش مردم به انجام پرداخت با کارت‌های نقدی شده است، همگی از عواملی است که منجر به رشد پرداخت‌های کارتی در این کشور شده است.

طبق این گزارش، گسترش فناوری‌های غیرتماسی و همینطور افزایش پرداخت‌های غیرتماسی، مخصوصا برای انجام خریدهای خرد، مهمترین نکته و عامل رشد پرداخت‌های کارتی در بسیاری از بازارها بوده است.

در کشوری مانند فرانسه، هم دولت و هم بانک‌ها سعی در به‌کارگیری از فناوری‌هایی در راستای کاهش استفاده از پول نقد دارند و جایی مانند انگلستان هم با افزایش اعتماد مردم به فناوری‌های غیرتماسی، شاهد رشد سریعی در پذیرش پرداخت‌های غیرتماسی بوده است.

همانطور که بالاتر هم گفتیم، میزان رشد پرداخت‌های کارتی دوبرابر تعداد خود کارت‌ها بوده است. گزارش Forecasts نشان می‌دهد که مجموع تعداد پرداخت‌های کارتی در دنیا تا سال 2022 به 483 میلیارد خواهد رسید که در مقایسه با سال 2016، 56 درصد رشد دارد.

این میزان، دو برابر پیش‌بینی است که برای رشد تعداد کارت‌ها در همان سال پیش‌بینی شده است. به عبارت دیگر، پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که رشد تعداد کارت‌ها در سال 2022 نسبت به سال 2016، 22 درصد افزایش داشته باشد.

البته چنین رشدی را در تمام مناطق شاهد خواهیم بود و مختص یک منطقه نیست. هم در خاورمیانه و آفریقا و هم در اروپای شرقی و مرکزی، پیش‌بینی شده است که مجموع پرداخت‌های کارتی بین سال‌های 2016 تا 2022، بیش از دو برابر افزایش داشته باشد.

مقررات محلی، امکان پذیرش کارت و پرداخت‌های کارتی برای طیف گسترده‌ای از فروشندگان و پذیرندگان و همینطور نفوذ بیشتر فناوری‌های غیرتماسی برای انجام پرداخت‌های خرد، از عوامل رشد این نوع از پرداخت‌ها در بازارهای بالغ است.

منبع: Payments Cards & Mobile

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.