راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سیتی بانک از فناوری دفاتر کل توزیع‌شده جدیدی در بک‌آفیسش استفاده می‌کند

سیتی بانک (Citi Bank) از فناوری به نام فناوری دفتار کل توزیع‌شده الهام گرفته از زنجیره بلوک در قسمت بک‌آفیس خودش استفاده کرده است تا بتواند مدیریت وثیقه‌ها را در دفاتر کل خودش انجام دهد و پول نقد و اوراق بهادار ارسال کند.

این بانک با همکاری CME Group و برای انجام سریع تسویه وثیقه‌ها، از این پلتفرم دفاتر کل توزیع‌شده در سیستمش استفاده کرده است.

به گفته این بانک، نرم‌افزار الهام گرفته از زنجیره بلوک می‌تواند هزینه‌های عملیات بک‌آفیس را کاهش دهد و زمان تأمین مالی حاشیه سود را هم بالا ببرد. در حال حاضر روال به این صورت است که بانک‌ها باید سرمایه خودشان را تا زمان تسویه وثیقه‌ها کنار بگذارند. به کمک این پلتفرم بانک‌ها می‌توانند به‌طور بالقوه میلیاردها دلار سرمایه خودشان را آزاد کنند به شرطی که زمان این تسویه از چندین روز به چند ثانیه کاهش پیدا کند.

این نرم‌افزار به بانک این امکان را می‌دهد تا بتوانند به داده‌ها به‌سرعت دسترسی داشته باشند و بتوانند از مرکز تصفیه، خبر وصول فوری بابت پول نقد و اوراق بهادری که ارسال شده دریافت کنند.

استفان مارکس، مدیر بخش عملیات وثیقه و تصفیه می‌گوید: «قابلیت‌هایی که در بخش مالی و وثیقه بانک وجود داشته باشد می‌تواند موجب بروز بهره‌وری و بهبود عملکرد برای مشتریان ما شود.»

این پلتفرم الهام گرفته شده از زنجیره بلوک توسط شرکت Baton System توسعه یافته است و مدیرعامل این شرکت، آرجون جایارام در مصاحبه‌ای گفته است که مؤسسات مالی صرف نظر از فناوری که در حال حاضر از آن استفاده می‌کنند، می‌توانند از این پلتفرم هم بهره‌مند شوند.

به گفته جایارام، زیبایی این پلتفرم، سادگی آن است و در حالی که از عناصر مفید زنجیره بلوک در سیستم خودش بهره می‌برد، می‌تواند به‌راحتی با فناوری‌ها و فرایندهای کسب‌وکار موجود خودش را وفق دهد.

سیتی بانک پیشتر هم سیتی‌کانکت (CitiConnect) را برای استفاده از زنجیره بلوک راه‌اندازی کرده بود که به کمک آن می‌توانست فناوری‌های پرداخت موجود در این بانک را به زیرساخت زنجیره بلوک متصل کند.

منبع: PYMNTS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.