راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اوبر در آمریکا رقیب جدید آمبولانس‌ها شده است

تحقیقی جدید نشان می‌دهد شرکت اوبر به کاهش ۷ درصدی سرانه استفاده از آمبولانس در شهرهای مختلف آمریکا منجر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در آمریکا بدون بیمه استفاده از آمبولانس بسیار گران‌بهاست. در همین راستا تحقیقی جدید نشان می‌دهد افراد برای اجتناب از این هزینه‌ها سعی می‌کنند در مواقع غیر اضطراری به‌جای آمبولانس از اوبر استفاده کنند. این روند به کاهش استفاده از آمبولانس‌ها منجر شده و جالب آنکه به سودبخش مراقبت‌های درمانی است.

اوبر که یک شرکت فناوری تازه تأسیس است در بیشتر شهرهای جهان فعالیت می‌کند و در تاریخچه ۷ ساله آن ۵ میلیارد سفر ثبت شده است.

درهمین راستا دیوید اسلوکی اقتصاددان انگلیسی و لئون موسکاتل از بیمارستان «اسکیپس مرسی» در سن‌دیه‌گو خواهان بررسی تأثیر این روند بر استفاده از آمبولانس در آمریکا شدند.

آنها بین ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ در ۷۶۶ شهر از ۴۳ ایالت آمریکا تحقیقاتی انجام دادند. محققان متوجه شدند در سراسر شهرها اوبر به‌طور انحصاری وارد بازارهای مختلف شده و سرانه استفاده از آمبولانس را با نرخ ۷ درصد کاسته است.

دیوید اسلوکی دراین‌باره می‌گوید: «برای کاهش هزینه‌های درمانی و بهبود نتیجه‌گیری افراد ترجیح می‌دهند از نیروهای حرفه‌ای با مهارت کمتر اما همچنان شایسته استفاده کنند. به‌عنوان مثال برای تشخیص گلودرد نیازی به حضور جراح اعصاب نیست.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.