راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

یک شرکت ژاپنی قصد دارد حقوق کارمندانش را با بیت‌کوین پرداخت کند

افزایش نجومی ارزش و قیمت بیت‌کوین در بازار بالاخره کار خودش را کرد و یک شرکت ژاپنی تصمیم گرفته تا برای افزایش انگیزه کارمندانش به انجام سرمایه‌گذاری روی این ارز، بیت‌کوین را هم جزو گزینه‌های پرداخت حقوق قرار دهد.

در خبرها آمده است که شرکت اینترنتی ژاپنی به نام GMO قصد دارد تا سیستم پرداخت حقوق از طریق بیت‌کوین را در فوریه سال 2018 راه‌اندازی کند. به این ترتیب کارکنان این شرکت حق انتخاب دارند که حقوقشان را بر پایه ین دریافت کنند یا بیت‌کوین.

شرکت GMO پیشتر فعالیت‌هایش در زمینه بیت‌کوین را آغاز کرده است و در سال 2018 هم عرضه اولیه ارزهای رمزنگاری‌شده (ICO) را راه‌اندازی می‌کند.

اما موضوعی که در اینجا نگران‌کننده است، دغدغه‌هایی است که درباره رشد حباب ارزهای رمزنگاری‌شده وجود دارد و اینکه اگر این حباب زمانی منفجر شود چه تأثیری بر کارمندان شرکت خواهد داشت.

باتوجه به اینکه توجهات زیادی در حال حاضر نسبت به ارز بیت‌کوین وجود دارد، خیلی‌ها آن را به شکل قانونی از ارز می‌بینند و خیلی‌ جاها هم سعی دارند تا تراکنش‌هایشان صرفا از طریق بیت‌کوین انجام شود.

از طرف دیگر، برخی جاها مانند پلتفرم بازی آنلاین Steam نسبت به این ارز اعتماد چندانی ندارند و تصمیمشان مبنی بر پذیرش بیت‌کوین را باتوجه به نوساناتی که در بازار ارزهای رمزنگاری‌شده وجود دارد، تغییر دادند.

با اینکه خیلی‌ها، از GMO گرفته تا دیگران در سراسر دنیا امید دارند تا این ارز به اندازه کافی به ثبات در بازار برسد و بتوان آن را به‌عنوان یک ارز نسبتا گسترده و مشروع پذیرفت.

البته باید گفت که این امیدی که درباره‌اش صحبت می‌شود همراه با شک و تردیدهای زیادی است و این شک و تردیدها زمانی که شما صرفا یک کارمند کم درآمد باشید و پولتان را هم روی چنین ارزی سرمایه‌گذاری کرده باشید بیشتر دست و دلتان را می‌لرزاند.

اما با این وجود به نظر می‌رسد که مشاهده محتاطانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری، اقدام چندان بدی هم نباشد.

منبع: Mashable

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.